רשלנות רפואית באיפור קבוע

רשלנות רפואית באיפור קבוענשים רבות בוחרות לעשות איפור קבוע בפנים, על מנת לשמור על מראה מטופח יום יום, מבלי שיידרשו להתאפר מחדש בכל בוקר.

איפור קבוע הוא טיפול המבוצע על ידי מחט חשמלית קטנה המחדירה פיגמנטים של צבע לעור הפנים. משכך, על המטפלת, להיות בעלת הסמכה לביצוע הטיפול, מיומנת מאוד ועליה לשמור על כל כללי הזהירות, בכדי לקבל את התוצאה האסתטית הרצויה ולשמור על בריאות המטופלת.

כל חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר והמקובל, עלולה לגרום למטופלת לנזק פיזי חמור, אשר יצריך ממנה לעבור טיפולים מתקנים וחמור מכך, לעיתים הנזק שנגרם לה הוא בלתי הפיך ולא ניתן לתיקון.

מטופלת אשר נפגעה כתוצאה מאיפור קבוע רשלני, יכולה לפנות אל משרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית ולבחון אפשרות להגשת תביעה כספית לפיצויים. ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית במסגרת טיפול של איפור קבוע, במאמר זה, נתמקד באלו:

  • רשלנות באבחון הבאה לידי ביטוי בהחלטה לבצע את הטיפול, היכן שהמטופלת אינה מועמדת מתאימה.
  • רשלנות בטיפול הבאה לידי ביטוי באי שמירה על סטריליות במסגרת הטיפול, בשימוש בחומרים בלתי עמידים ובביצוע הטיפול במפגש בודד, במקום במספר שלבים, כנדרש.
  • אי קבלת הסכמה מדעת לטיפול, כלומר, המטפלת לא מסרה למטופלת את מלוא המידע  לבי הטיפול ועל כן, הסכמתה של המטופלת, איננה הסכמה מושכלת, מדעת.

 רשלנות בהכנה ובדיקות לקראת הטיפול

איפור קבוע הוא טיפול אסתטי אשר נשים רבות מעוניינות לבצעו על מנת להיראות ולהרגיש טוב יותר. אולם ישנן נשים אשר אינן מועמדות מתאימות לטיפול וביצועו, לא זאת בלבד שלא יביא לתוצאה המיוחלת, אלא עלול לגרום להן לנזק פיזי חמור, לעיתים בלתי הפיך.

החלטת המטפלת לבצע טיפול של איפור קבוע, היכן שהמטופלת אינה מתאימה, למשל, בשל בעיות עור אשר עלולות להחמיר עם הטיפול, רגישות לחומרי הרדמה וכיוצא בזה, היא רשלנות רפואית באבחון והתוצאה עלולה להיות קשה מאוד עבור המטופלת.

לעיתים, המטפלת מודעת לבעיות השוללות למעשה טיפול מוצלח של איפור קבוע ובוחרת להתעלם מהן ולתת למטופלת אבחון שגוי כי היא מתאימה לטיפול. במקרים אחרים, המטפלת אינה מודעת לבעיות המונעות טיפול מוצלח, בשל מחדלה לערוך בירור רפואי מקדים עם המטופלת. כך או כך, זוהי חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר, המקימה למטופלת עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בביצוע הטיפול

חובת הזהירות המוטלת על המטפלת, מצריכה ממנה לשמור על סטנדרט סביר של טיפול, על מנת שתוכל להעניק טיפול מקצועי ואיכותי ולהימנע מגרימת נזק למטופלת.

רשלנות רפואית בטיפול במסגרת איפור קבוע, יכולה לבוא לידי ביטוי בין השאר במעשים ומחדלים אלו:

  1. אי שמירה על סטריליות : המטפלת מחויבת להשתמש בכפפות מתאימות ונקיות ובמחטים חד פעמיות, על מנת לשמור על בריאותה של המטופלת. שימוש בציוד לא סטרילי, עלול לגרום למטופלת לזיהומים ולבעיות רפואיות ואסתטיות אחרות.
  2. שימוש בחומרים שאינם עמידים: בטיפול של איפור קבוע, מחדירה המטפלת באמצעות מחט, פיגמנטים של צבעים. כבכל מוצר אחר, ישנם צבעים עמידים באיכות טובה וישנם צבעים פחות טובים. חלק ממתן טיפול העומד בסטנדרט הטיפול הסביר, הוא שימוש בצבעים עמידים בלבד אשר ישמרו את התוצאה לאורך שנים.
  3. אי ביצוע הטיפול בשלבים: לרוב, על מנת להגיע לתוצאה האופטימאלית, יש לבצע את הטיפול בשלבים ולא במפגש בודד. כאשר המטפלת אינה עושה זאת, היא פוגעת באיכות הטיפול וחמור מכך, היא עלולה לפגוע בעור הפנים של המטופלת ולגרום לה לנזק פיזי.

איפור קבוע רשלני, לא זאת בלבד שלא ישפר את המראה החיצוני של המטופלת, אלא הוא עלול לגרום לנזקים פיזיים בפנים כמו צלקות וכוויות. במצב זה, תיאלץ המטופלת לפנות למטפלת אחרת, לביצוע טיפולים מתקנים, אשר יהיו כרוכים בזמן ובעלות כספית. חמור מכך, ישנם מקרים בהם הנזק שנגרם עקב הטיפול הרשלני, איננו בר תיקון.

אי קבלת הסכמה מדעת לטיפול

על המטפלת מוטלת חובה לעדכן את המטופלת, בכל המידע הרלוונטי הנוגע לטיפול אותו היא מבקשת לעבור. זאת על מנת שתוכל לקבל החלטה מושכלת באשר לטיפול.

על המטפלת להסביר ולוודא כי המטופלת הבינה, מהי התוצאה הצפוי של הטיפול, מהם הסיכונים שבו, מהי תקופת ההחלמה, האם צפויים כאבים, תופעות לוואי האם ישנן מגבלות מסוימות בתקופה זו וכיוצא בזה.

כאשר לא מסרה המטפלת את כל האינפורמציה הרלוונטית לגבי הטיפול, היא הפרה את חובת הזהירות כלפי המטופלת. אם נגרם למטופלת נזק במהלך הטיפול, אשר לו ידעה על הסיכוי להתרחשותו, לא הייתה בוחרת לעבור את הטיפול, בידה עילת תביעה להגשת תביעת רשלנות נגד המטפלת.

דילוג לתוכן