רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה

מהו ניתוח הקטנת חזה?

רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזהעולם הניתוחים הפלסטיים בישראל ובעולם משגשג בשנים האחרונות, הן בקרב נשים והן בקרב גברים. אנשים רבים בוחרים כיום להקטין את גודל החזה הן מסיבות אסתטיות, והן מסיבות רפואיות במקרים שונים.

עם זאת, כיום יותר ויותר תביעות מגיעות לפתחן של בתי המשפט בישראל בגין מחדל ורשלנות רפואית בהליך הניתוח להקטנת החזה, דרך עילות שונות שנבחן להלן.

רשלנות רפואית בבדיקות המקדימות לניתוח

על הרופא המטפל מוטלת חובה לערוך בדיקות מקדימות שונות באזור החזה ובאזורים כלליים על מנת לבחון את מוכנותו וכשירותו הרפואית של המטופל או המטופלת אל ההליך. יש לערוך בדיקות קפדניות בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל באותו תחום. אי ביצוע אבחון מקדים עלול לדלג על פרטים חשובים העלולים להסב נזק למטופל.

כך למשל במידה וישנה רגישות מיוחדת של המטופל אל חומרי ההרדמה, ונתון זה אינו אובחן או שהצוות המטפל בחר להתעלם ממנו, יוכל לגרום לנזקים אסתטיים במקרה הקל ואף לנזקים גופניים בלתי הפיכים במקרים קשים יותר. אי אבחון או אבחון מאוחר של גורם מזיק להליך-מהווה מחדל רפואי לכל דבר ועניין.

רשלנות רפואית בגין אי הסכמה מדעת

אחת מן החובות הבסיסיות המוטלות על הצוות המטפל בעת עריכת ניתוח או הליך רפואי הינה חובת ה"הסכמה מדעת". חובה זו, אשר עוגנה בפסיקה ואף בחקיקה בחוק זכויות החולה בשנת 1996, מחייבות את הרופא המטפל למסור למטופל את כל המידע הרפואי הנחוץ והראוי בטרם תחילת ההליך.

מתוך הכרה על האוטונומיה האישית של המטופל ועל הזכות לעשות על גופו ככל העולה על רוחו, על המטפל לפרט על מכלול הסיכונים, הסיבוכים ותופעות הלוואי האפשריות העלולות להתרחש כתוצאה מן הניתוח.

במידה והרופא המטפל לא הסביר או נתן את המידע הראוי, נוצר מצב בו בוצע במטופל טיפול רפואי ללא הסכמתו מדעת המלאה. עילה זו יכולה להוות בכדי רשלנות רפואית ולזכות בפיצויים.

דברים אלו מקבלים משנה תוקף בנושא בו אנו עוסקים. בניתוחים אלקטיביים, דהיינו, ניתוחים שאינם דחופים, חובת הגילוי המוקדמת הינה גבוהה יותר, ואין שום לחץ או חירום הדורש את דילוג אחד מן שלבי ההסבר. כך בפסיקה לאורך השנים הועלה רף הדרישה בניתוחים אלו ביחס לניתוחים כירורגיים חיוניים.

רשלנות רפואית לאחר הניתוח

חשוב לציין כי אחריותו של הרופא המטפל בניתוח הקטנת החזה אינה מתמצית רק בהליך הבדיקות המקדימות ובהליך הניתוח עצמו. לא אחת, מתרחשות תופעות לוואי שונות לאחר הניתוח הדורשות טיפול ומעקב מוקפד.

לעיתים ישנם דימומים, צלקות זיהומים ותופעות נוספות הדורשות מעקב וטיפול מיידי במידת הצורך. כך נקבע בפסיקה כי אין לערוך הפרדה בין הניתוח עצמו לבין טיפול מאוחר בצלקות. לכן גם התרשלות של רופאים בטיפול המנותחת לאחר הניתוח מהווה מחדל רשלני המזכה בפיצויים.

תביעת רשלנות רפואית בניתוח להקטנת חזה

ניתוחי הקטנת חזה נפוצים כיום בקרב גברים ונשים כאחד וזוכים לפופולאריות רבה. על אף פשטותו היחסית של ההליך לעומת ניתוחים כירורגים אחרים, הוא טומן בחובו סיכונים וסיבוכים אפשריים, הן מבחינה רפואית והן מבחינה אסתטית.

מחדל או ביצוע רשלני של הניתוח, הן בשלב האבחון או בשלב ההליך הניתוחי עצמו, יכול להקים עילת רשלנות רפואית כנגד הצוות המטפל, שתזכה אותו בפיצויים.

במידה ואירע לך או לבני משפחתך נזק כלשהוא מניתוח הקטנת החזה, או לדעתך אירע מחדל רשלני כלשהוא, מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה המכיר את התחום המשפטי והרפואי לעומקו. גורם זה יוכל להכווין בדרך מיטבית את דרך הפעולה הנכונה עבור הלקוח לשם קבלת פיצוי הולם בגין נזקיו.

דילוג לתוכן