רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה – זיהומים ודלקות

רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה זיהומיםנשים רבות בוחרות לעבור ניתוח של הקטנת חזה, לעיתים מטעמי אסתטיקה בלבד ולעיתים, בשל צורך רפואי, למשל, על מנת להקל על כאבי גב.

למרות העובדה כי אין המדובר בניתוח נדיר, אלא כזה הנעשה לעיתים תכופות, ישנם מקרים של רשלנות רפואית במסגרתם נגרם למנותחת נזק פיזי חמור. למשל, זיהומים ודלקות. במצב זה, רשאית המנותחת להגיש תביעה משפטית בה תדרוש פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לה.

מהי רשלנות רפואית?

כל טיפול רפואי אשר אינו עומד בסטנדרט הטיפול הסביר וגרם למטופל/ת לנזק, הוא טיפול רשלני. הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש בכל שלב של הטיפול, הן על ידי הרופא עצמו והן על ידי שאר אנשי הצוות. סטנדרט הטיפול המקובל מורכב מאספקטים שונים, בהתאם לסוג הטיפול הרפואי. כך למשל, כאשר מדובר על ניתוח הקטנת חזה, על המנתח לפעול כדלקמן:

  1. מתן מידע מלא: על המנתח לתת למטופלת את מלוא האינפורמציה אודות הניתוח, על מנת שתוכל לתת הסכמה מדעת. פירושו של דבר, כי על המנתח להסביר למנותחת מהו אורכו של הניתוח, מהם סיכויי ההצלחה שלו, סיכונים אפשריים, חלופות רפואיות לניתוח אם ישנן וכיו"ב.
  2. הכנות לקראת הניתוח: מתן הנחיות למנותחת כיצד לנהוג לפני הניתוח, למשל, להפסיק ליטול או להתחיל ליטול תרופה מסוימת.
  3. ביצוע הניתוח עצמו: המנתח מחויב לבצע את הניתוח במקצועיות ובזהירות הנדרשת.
  4. השגחה: בתום הניתוח, יש להשגיח על המנותחת ולוודא כי מצבה טוב לפני שחרורה הביתה.
  5. מעקב רפואי: זימון המטופלת לבדיקת מעקב, על מנת לוודא שמצבה הבריאותי תקין ואם ישנה בעיה, לטפלה באופן מיידי.

לא ביצע המנתח אחת  או יותר מן הפעולות הללו, או ביצען שלא בהתאם לנוהל העבודה המקובל וגרם בכך לנזק למנותחת, מדובר ברשלנות רפואית.

זיהומים ודלקות  – רשלנות המנתח

בכל ניתוח יכולות להיות תופעות לוואי שונות, חלקן נפוצות יותר וחלקן פחות. התפתחות זיהום או דלקת, היא תופעת לוואי שכיחה למדי, אולם לעיתים, היא קורית בשל רשלנות המטפל וניתן היה למעשה למנוע אותה. זיהום ודלקת מופיעים לרוב יחד, היות שהדלקת היא תגובה לזיהום אשר חדר לגוף. הסימפטומים יכולים להיות שונים, בהתאם לסוג הזיהום או הדלקת, כאשר אלו יכולים להופיע בסמוך לניתוח, לאחר כמה ימים ואף לאחר תקופה ארוכה יותר של מספר שבועות או חודשים.

רשלנות רפואית בהקשר זה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים, למשל, בהעדר אבחון של הבעיה. המנתח לא בדק כראוי את המנותחת בזמן ההשגחה לאחר הניתוח, או בעת פגישת המעקב ועל כן, נכשל מלאבחן כי התפתח זיהום אצל המטופלת. העדר האבחון הוביל כמובן להעדר טיפול והחמרה של המצב. חשוב להבהיר, כי אבחון מוקדם של זיהום או דלקת הוא קריטי היות שללא טיפול מיידי, יכול הדבר להאריך משמעותית את זמן ההחלמה ואף להשפיע על תוצאות הניתוח.

תרחיש אפשרי נוסף הוא רשלנות רפואית עקב מתן טיפול תרופתי לא מתאים לזיהום או לדלקת. רשלנות רפואית שכזו יכולה לנבוע בין היתר מאבחון לא נכון של סוג הזיהום או  ממחדל של המנתח לשאול את המנותחת באשר לרגישות לתרופות. כך או כך יוצא כי המטופלת מקבלת תרופה שאיננה מתאימה ומצבה מחמיר.

הגשת תביעה כספית

כל מנותחת אשר נפגעה מרשלנות רפואית במסגרת הניתוח, יכולה להגיש תביעה כספית, בה תדרוש פיצוי בגין כל הנזקים שנגרמו לה בשל הטיפול הרשלני:

  1. נזק ממוני : אשר כולל בין היתר הפסד ימי עבודה, במקרים רבים גם אובדן כושר השתכרות, הוצאות על תרופות, טיפולים וכיו"ב.
  2. נזק בלתי ממוני: הבא לידי ביטוי בכאב הפיזי ממנו סובלת המנותחת כתוצאה מהטיפול הרשלני, בעוגמת נפש שנגרמה למטופלת וכיו"ב.
דילוג לתוכן