חוות דעת רפואית לגבי לידת תאומים

חוות דעת רפואית לגבי לידת תאומיםמידי יום מתרחשים במדינת ישראל עשרות לידות, רובן לידות טובות ובריאות שעברו בהצלחה, אך חלקן לידות בהן היו מעורבות בעיות במהלך הלידה.

כאשר מדובר בלידת תאומים הדבר עשוי להיות סבוך יותר. חוות דעת רפואית לגבי לידת תאומים נדרשת בעת בה נסוב נזק לאם או לתינוקות במהלך הלידה, או מיד אחריה. במידה ועולה הצורך לתבוע את בית החולים או את הרופא המטפל – יש צורך בקבל חוות דעת רפואית ומשפטית כאחת, ומוטב לעשות זאת מוקדם ככל שניתן.

מהי חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית הינה מסמך רשמי בחתימתו של רופא מומחה אשר מספק חוות דעת לגבי המצב הרפואי בו נמצא האדם. מטרתה של חוות הדעת היא לתת הערכה לגבי הנזק שנוצר כתוצאה מהפרוצדורה הרפואית שהתרחשה, על מנת שאותו אדם יוכל לתבוע פיצויים. חוות דעת רפואית מורכבת משני חלקים. החלק הראשון הינה סקירה של מצבו הרפואי, תוך אשרור המצב בהתאם למסמכים רפואיים הקיימים אל מול ההתנהלות הרפואית המקובלת במקרים אלו. החלק השני של חוות הדעת לרוב עוסק ברשלנות הרפואית שהתרחשה.

מדוע יש צורך בחוות דעת רפואית בלידת תאומים?

בכל לידה עשויות להתרחש בעיות שונות, מאחר ולידה אינה דבר שניתן לצפות אותו במדויק. כאשר מדובר בלידת תאומים, הסכנות כפולות. מהלך הריון עם תאומים, כמו גם לידת תאומים עשויים להיות לידה סבוכים יותר, כתוצאה מהעובדה כי מדובר בשני עוברים.

בשלבי ההיריון עשויים להתבצע פיענוחים לא נכונים של המצב הבריאותי של העוברים, וכאשר מדובר בלידה,  על אף העובדה כי בתי החולים והרופאים ערוכים לתרחישים השונים של לידת תאומים, עשויים להיות מקרים בהם הצוות הרפואי אינו פעל על פי הנהלים ועל פי ההנחיות המקובלות בתחום הרפואה – וכתוצאה מכך נוצרת פגיעה לאם או לתינוקות. חוות דעת לגבי לידת תאומים תאפשר הכנה של תביעת רשלנות רפואית.

מהן הסכנות בהריון ובלידת תאומים?

כאשר מדובר בשלבי ההיריון, עשויים להתקיים מקרים של רשלנות רפואית בכל הנוגע לבדיקות האבחנתיות והסקירה ההיסטורית של הריונות קודמים של האם,  כדוגמת פיענוח לא נכון של בדיקת אבחנה אשר גרם לנזק ליילודים או לאם או אי התחשבות במצבי סיכון של האם, כמו מחלות או היסטוריה של לידות סבוכות.

בלידה עצמה, עשויים גם כן להתקיים מצבים שגורמים לפגיעה באם או בתינוקות, החל מלידות שהסתבכו, מצוקה עוברית או מצוקה של האם שלא אובחנה בזמן, התרשלות בביצוע ניתוח קיסרי, לידה מכשירנית שהובילה לפגיעה באחד מהתינוקות או בשניהם ועוד.

מה החשיבות של חוות דעת רפואית בלידת תאומים?

בכל מקום בו יש ספק כי אכן התקיימה רשלנות רפואית, חשוב מאוד לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מומחה על תהליך הלידה, על מנת שניתן יהיה לתבוע את הגורמים בהם תלויה האשמה. את חוות הדעת מומלץ לבצע בסמיכות אל המקרה, על מנת שניתן יהיה לאמוד את הנזק בזמן אמת, כמו גם לאסוף את החומרים הרפואיים הנדרשים לצורך הגשת התביעה.

במידה ואכן נגרם נזק ליולדת או לתאומים, יש לפנות גם לעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

חוות דעת רפואית לגבי לידת תאומים הינה חשובה ביותר כאשר קיים חשש לנזק זמני או קבוע שהתרחש כתוצאה מהלידה. אומדן הנזק, כמו גם קביעת סוג הנזק והפיצוי, יעשה בבית המשפט, אל מול חוות דעת של רופא מומחה. מוטב לקבל את חוות הדעת מהר ככל שניתן, על מנת שניתן יהיה לבנות את תיק התביעה בצורה המקצועית והטובה ביותר.

לקריאה בנושא דומה:

חוות דעת כפולות של רופאים

דילוג לתוכן