רשלנות רפואית אשר גורמת לפגיעה במיתרי הקול

רשלנות רפואית אשר גורמת לפגיעה במיתרי הקולמיתרי הקול או שפתות הקול הן זוג רקמות ריריות לבנות שממוקמות בשני הצדדים של בית הקול, בחלקו העליון של קנה הנשימה. מיתרי הקול אמונים על הפקת הקול האנושי. כאשר אנחנו נושפים, האוויר זורם מהריאות החוצה וניתן להשתמש בו על מנת להפיק קולות.

הגוון של הקול האנושי נגזר מעובי מיתרי הקול, ממצב המתיחה שלהם ומהאורך של המיתרים. כאשר קצב התנודות של מיתרי הקול איטי, תדירות גלי הקול נהיית איטית יותר וגוון הקול נמוך יותר ולהפך – כאשר מיתרי הקול רוטטים במהירות, הקול נהיה גבוה יותר.

רשלנות רפואית בעקבות ניתוח שלא קשור למיתרי הקול

הפגיעה במיתרי הקול לא תמיד מתרחשת בעקבות טיפול שניתן למיתרי הקול עצמם. במקרים לא מעטים הנזק שמתרחש כתוצאה מרשלנות, מתרחש במהלך טיפול שנועד לטפל במחלה או בעיה רפואית כלשהי שהתגלתה במערכת הסמוכה למיתרים.

כך למשל לא אחת קורה שבמהלך ניתוח בבלוטת התריס, מתרחשת פגיעה עצבית בעצב שתפקידו לשלוט על מיתרי הקול ובעקבות כך עלולה להתפתח צרידות ובמקרים החריגים והחמורים ביותר החולה עלול לאבד את הקול בעקבות הנזק.

רשלנות רפואית באבחון בעיה במיתרי הקול

רשלנות רפואית שגורמת לפגיעה במיתרי הקול יכולה להתקיים גם במצבים שבהם בעקבות אבחון שגוי של בעיה במיתרי הקול, החולה לא זכה לטיפול לו הוא זקוק. כך למשל קרה במקרה של ר.כ מחיפה. ר.כ הוא מורה דרך שמשתמש בקולו לצורכי פרנסתו. ביום בהיר אחד החל לחוש בצרידות ולמעשה איבד את היכולת להשתמש בקולו.

לאחר שפנה לבדיקת אבחון, קבע הרופא שאבחן את מחלתו כי הנזק שנגרם לקולו הוא תוצאה של שימוש לא נכון במיתרי הקול ולאור זאת שלח אותו לטיפול אצל קלינאית תקשורת במטרה שילמד מחדש כיצד להשתמש נכון במיתרי הקול שלו. לאחר חצי שנה הבעיה עדיין לא נפתרה ובצר לו פנה לרופא מומחה שבדק את מצבו וגילה כי על מיתרי הקול שלו התפתח גידול ממאיר.

בסופו של דבר הגידול הוביל לכך שהיה צורך להסיר את מיתרי הקול של התובע. בית המשפט קבע כי לו היה הרופא הראשון מבצע את הבדיקות המתאימות במקום למהר ולאבחן את הבעיה בטעות, ניתן היה לאבחן את הגידול בשלב מוקדם ולהציל את מיתרי הקול של התובע.

היעדר מידע מספק בנוגע להליך רפואי

במקרה מפורסם שהתרחש בבית החולים אסף הרופא, נאלצה יולדת צעירה בשם ג.ע לעבור ניתוח קיסרי בשל העובדה שהעובר שלה סבל ממצוקה עוברית והיה צורך לזרז את הלידה. לפני ביצוע הניתוח הרופא המיילד שאל את המטופלת איזה סוג של הרדמה היא מעוניינת לקבל (הרדמה כללית או הרדמה אפידורלית) והמטופלת בחרה לעבור את הניתוח תחת הרדמה כללית.

לרוע מזלה של היולדת, במהלך ביצוע ההרדמה הוחדר לפיה צינור הנשמה הנקרא טובוס ובמהלך ההחדרה של הטובוס, נגרם נזק חמור לסחוס שאחראי על התנועתיות של מיתרי הקול. בעקבות זאת היולדת הייתה צריכה לעבור ניתוח לתיקון הסחוס וניתוח זה נכשל.

בכתב התביעה נטען כי לו היה הרופא מפרט בפני היולדת על הסיכונים הכרוכים בביצוע הרדמה כללית, הייתה בוחרת לעבור את הלידה בהרדמה אפידורלית בלבד וכך ניתן היה למנוע את הנזק שנגרם למיתרי הקול שלה. בית המשפט פסק לטובת התובעת.

פגיעה במיתרי הקול במהלך טיפול במיתרי הקול

במקרים רבים מאוד התביעה מבוססת על נזקים שנגרמו למיתרי הקול במהלך טיפול שלמרבה האירוניה נועד לטפל בבעיה קיימת במיתרי הקול. ישנו מגוון רחב ביותר של מצבים שבהם יש לטפל באופן כירורגי במיתרי הקול, כשבין היתר מדובר על מקרים שבהם מופיעים פוליפים, יבלות או גידולים ממאירים על מיתרי הקול.

אמנם ברוב המקרים הניתוחים הרלוונטיים עוברים בהצלחה רבה וללא כל סיבוכים, אך לא אחת כתוצאה מרשלנות רפואית נגרם במהלך הטיפול נזק למיתרי הקול שיכול להיות במקרים מסוימים אף בלתי הפיך.

יש לציין, כי במקרים מסוימים הנזק שנגרם היה בלתי נמנע ולאו דווקא התרחש כתוצאה מרשלנות רפואית וזוהי הסיבה בגינה בכל מקרה שבו ישנו חשד לכך שהתקיימה רשלנות רפואית שהובילה לפגיעה במיתרי הקול, ישנה חשיבות עליונה ליצור קשר בשלב מוקדם ככל האפשר עם עורך דין המתמחה בתחום.

דילוג לתוכן