עיוות הצורה של השד בניתוח להגדלת חזה

עיוות הצורה של השד בניתוח להגדלת חזהניתוחים פלסטיים הפכו במהלך השנים האחרונות לתופעה של ממש, כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים לבצע אותם למטרות שונות. אחד מהניתוחים הפופולאריים ביותר בתחום הוא ניתוח הגדלת חזה, אשר לאורך השנים צבר תאוצה ניכרת, והפך לאחת מהבחירות הפופולאריות בקרב נשים מכל הגילאים.

אף שניתוח הגדלת חזה, בדומה למרבית הניתוחים הפלסטיים, מהווה ניתוח "בטוח" באופן יחסי, עם מספר מצומצם של תופעות לוואי, הרי שקיימים מקרים בהם הניתוח עלול להסתבך, וליצור תופעות לוואי אשר להן השפעה אסטטית ובריאותית על המטופלת. אחת מאותן תופעות הלוואי היא עיוות צורת השד, אשר מהווה במקרים רבים עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

מתי מתרחש עיוות צורת השד במהלך ניתוח להגדלת חזה?

עיוות צורת השד מתרחש כתוצאה מהופעתה של מעין "קופסה" סביב שתל הסיליקון, אשר עשויה מרקמת חיבור צלקתית. תופעה זו, אשר גורמת במרבית המקרים לחוסר נוחות באזור השד, מביאה גם להתקשותו של השד, כאשר במידת החומרה הנמוכה ההתקשות אינה מתבטאת על פני השטח, אלא רק בתחושת אי נוחות אזורית מבחינת המטופלת.

במקרים החמורים יותר, וככל שה"קופסה" מסביב לשתל קשיחה יותר, הדבר עלול לגרום גם לשינוי בצורתו של השד, אשר נעשה עגול וקשיח יותר. כמו כן, הדבר גורר לעיתים את שינוי מיקומה של הפטמה, וכן הופעת כאבים מקומיים.

במקרים החמורים ביותר, הדבר עלול להוביל לקריעת השתל, מה שמהווה סיבוך בריאותי משמעותי ודורש קיום ניתוח דחוף לצורך החלפתו.

בסופו של דבר, תופעת "עיוות השד" נחשבת כיום לתופעת הלוואי החמורה ביותר העלולה להתרחש בעקבות ניתוח הגדלת חזה, כאשר, ובניגוד לתופעות לוואי אחרות אשר להן השפעה אסטטית בלבד על המטופלת, עיוות השד עלול לגרום להופעתו של כאב חזק ומתמשך באזור החזה, וכן, במידה ולא מטופל בהקדם, לפגיעה ניכרת במצבה הבריאותי של המטופלת, וזאת בהתאם למידת ההתקשות.

מהי רשלנות רפואית בשל עיוות השד בעקבות ניתוח הגדלת חזה?

מטבע הדברים, ובדומה למרביתם המוחלט של הניתוחים הפלסטיים, ניתוח הגדלת חזה אינו מוגדר כניתוח "דחוף", אלא כניתוח בעל מטרה אסטטית, הנעשה בהתאם לבחירתה של המטופלת. מסיבה זו, וטרם ביצוע הניתוח בפועל, הרופא המטפל מחויב להציג בפני המטופלת את כלל המשמעויות של הניתוח, ולרבות הסבר מלא ומפורט בדבר תופעות הלוואי האפשריות אשר עלולות להיווצר.

בכל מקרה בו הסבר שכזה לא התקיים, או לחילופין נעשה בצורה שטחית ורשלנית, הדבר מהווה בהחלט עילה להגשת תביעה משפטית כנגד הרופא המטפל, בעילת רשלנות רפואית.

כמו כן, חשוב לזכור כי במרבית המקרים, אף שלא תמיד, הגורם המרכזי להופעתה של ה"קופסה" מסביב לשתל, אשר אחראית לעיוות השד, הוא השימוש בשתלים שאינם איכותיים, או שאינם מותאמים לגופה של המטופלת ולצורת החזה בו היא מעוניינת.

במקרים בהם השתל אשר בו נעשה שימוש אינו איכותי, ומסיבה זו לא נקלט היטב בגוף, ייתכן שהדבר מהווה עילה להגשת תביעה כנגד הגורם המטפל, וזאת במידה והיה מודע לחסרונותיו האפשריים של השתל טרם הזמנתו ובכל זאת בחר לעשות בו שימוש, בין היתר בשל מחירו הנמוך.

במקרים בהם הסיבה להופעת העיוות היא שימוש בשתל שאינו מותאם לגוף האישה, חשוב לזכור כי השימוש בשתל מסוים נקבע בהתייעצות משותפת בין המטופלת והרופא, וזאת במרבית המקרים בהסתמך על המלצתו של הרופא.

מסיבה זו, בחירת השתל הלא מתאים ייתכן שנעשתה בהסתמך על ייעוץ רפואי לא מהימן, מה שמהווה עילה ממשית להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הרופא.

לקריאה על רשלנות רפואית בהגדלת חזה בעקבות דליפת שתלי הסיליקון <<<

דילוג לתוכן