רשלנות רפואית בבדיקת ממוגרפיה

רשלנות רפואית בדיקת ממוגרפיהחלק ניכר מן התביעות המוגשות בישראל, בגין רשלנות רפואית, עניינן במחדל של הרופא לבצע בדיקות כלשהן, ביצוען באופן רשלני או בפענוח שגוי של בדיקה, אשר גרם לנזק חמור למטופל.

במקרה של בדיקת ממוגרפיה, אי שליחת המטופלת לבדיקת ממוגרפיה, ביצועה של הבדיקה באופן לא מיומן ובלתי זהיר או פענוח שגוי של הבדיקה, עלולים למנוע אבחון של סרטן השד, אחת המחלות הקשות ביותר, אשר סיכויי ההחלמה ממנה, תלויים בעיקר בגילוי מוקדם של המחלה.

כאשר בעקבות רשלנות הרופא בבדיקת ממוגרפיה, נגרם למטופלת נזק, באפשרותה להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט, במסגרתה תדרוש פיצוי על כל הנזקים שנגרמו לה בשל רשלנותו של הרופא.

מהי בדיקת ממוגרפיה?

ממוגרפיה היא הבדיקה המרכזית לגילוי סרטן השד. נשים מעל גיל 50, מבצעות בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים ונשים הנמצאות בסיכון מוגבר לחלות בסרטן השד, עוברות את הבדיקה בתדירות גבוהה יותר ומגיל צעיר יותר.

ממוגרפיה, היא צילום רנטגן של השדיים ובתוצאות הבדיקה, ניתן לראות האם ישנם ממצאים אשר יכולים להצביע על סרטן השד. היה ותוצאות הבדיקה מעלות חשד לסרטן השד, חייב הרופא להפנות את המטופלת לבדיקה חוזרת, זהו הפרוטוקול הרפואי.

תוצאה שלילית בבדיקה השנייה, דורשת את ביצוען של בדיקות נוספות כמו בדיקת אולטרסאונד, בדיקת MRI וביופסיה, על מנת לגלות האם מדובר בגידול שפיר או ממאיר ומה גודלו, בכדי להחליט על שיטת הטיפול המתאימה ביותר.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בממוגרפיה?

רשלנות רפואית בבדיקת ממוגרפיה, יכולה לבוא לידי ביטוי באי שליחת המטופלת לבדיקה בפעם הראשונה, עם דיווחה של המטופלת על סימפטומים המעלים חשד לסרטן השד, אי ביצועה של הבדיקה בפעם השנייה, כאשר ישנם ממצאים שליליים,  ביצועה של הבדיקה באופן רשלני כך שהתוצאה שגויה ואי ביצוען של בדיקות נוספות.

כל אחד ממעשי הרשלנות הללו, עלול לגרום לאי אבחון/אבחון מאוחר של סרטן השד ולפגוע בסיכויי ההחלמה של המטופלת מן המחלה.

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית

הנפגעת רשאית להגיש תביעה לבית המשפט, בה תדרוש פיצוי בגין כל נזק שנגרם לה בעקבות רשלנותו של הרופא המטפל ומדובר בנזקים ממוניים ובלתי ממוניים כאחד. רצוי מאוד שלא להשתהות עם הגשת התביעה, על מנת שלא תחלוף תקופת ההתיישנות.

כמו כן, תביעות רשלנות רפואית אורכות לעיתים זמן רב, עד לקבלת הכרעתו של בית המשפט או להגעה לפשרה ולכן, כדאי להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר.

תביעת רשלנות רפואית תוגש באמצעות עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ובכתב התביעה, יתאר עורך הדין, את אופן קרות האירועים שהובילו להגשת כתב התביעה. עורך הדין יפרט את כל הנזקים שנגרמו לתובעת בשל הרשלנות הרפואית ובגין כל אחד מן הנזקים, ידרוש עורך הדין, פיצוי כספי מתאים, המשקף את היקף וחומרת הנזק.

לכתב התביעה, תצורף חוות דעת של מומחה רפואי, המאשר כי הטיפול שניתן היה רשלני וכי כל רופא סביר אחר, היה נוהג בצורה שונה. כמו כן, חוות הדעת תציג את הקשר הסיבתי שבין הנזקים של התובעת, לבין הטיפול הרשלני, קרי, עליה להראות כי הנזקים לא היו מתרחשים לולא הרשלנות הרפואית של הנתבע.

חוות הדעת הרפואית

כל תביעת רשלנות רפואית וכן, תביעה המוגשת בשל רשלנות בבדיקת ממוגרפיה, חייבת להיות מלווה בחוות דעת רפואית של רופא מומחה. ישנה חשיבות רבה לזהותו של הרופא המומחה, אשר יידרש גם להעיד בבית המשפט.

על הרופא להיות מומחה בתחום ובעל שם, מומחה אשר כתב בעבר חוות דעת והעיד בפני ערכאות משפטיות. רצוי כי המומחה יהיה מוכר לבתי המשפט וכי ידוע כי דעתו מוערכת, על מנת להגדיל את הסיכויים להעדפת חוות דעתו על פני חוות הדעת שתוגש מטעם ההגנה.

דילוג לתוכן