רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזההרפואה הפלסטית מפותחת מאוד בישראל ואחד הניתוחים הפופולאריים ביותר, הוא ניתוח להגדלת חזה. נשים בוחרות לעשות ניתוח הגדלת חזה במצבים שונים, למשל, אחרי לידה, אך המניע הוא תמיד הרצון להיראות טוב יותר.

הגדלת החזה מתבצעת על ידי הכנסת שתלים לשדיים, כאשר ישנם סוגים שונים של שתלים, גדלים שונים ומספר מקומות בהם ניתן לעשות את החתך. בחירת סוג השתל גודלו ומיקום החתך, תיעשה על פי העדפת המנותחת, אך גם בהתאם להמלצת המנתח.

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית עם טשטוש והוא אורך עד כשעה בדרך כלל. בהעדר נסיבות מיוחדות, אין צורך באשפוז והמנותחת תוכל להשתחרר מבית החולים, עוד באותו היום. עליה יהיה להישאר בבית מספר ימים – שבוע, על מנת להחלים מן הניתוח ולאחר מכן, תוכל לחזור לעבודתה.

המנותחת תהיה מוגבלת בתנועה בימים הראשונים שלאחר הניתוח ותחוש בכאבים (ניתן לקבל משככי כאבים) אך לאחר מנוחה של שבוע לערך, יחול שיפור משמעותי בעוצמת הכאב ועל כן, גם יכולת התנועה תשתפר.

רשלנות בשל אי הסכמה מדעת

למרבה הצער, ישנם מקרים של רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, המתרחשים בשלבים שונים של הניתוח.

טרם ביצוע הניתוח, מחויב הרופא, לקבל הסכמה מדעת של המטופלת לניתוח. הסכמה מדעת היא זכותה של המטופלת להסכים או לסרב לטיפול על בסיס המידע הרפואי. על הרופא למסור למטופלת את כל האינפורמציה הרפואית לגבי הניתוח: מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח, מהם הסיכונים האפשריים כמו זיהומים, משך ההחלמה מן הניתוח וכיוצא בזה.

אין די במסירת המידע, אלא על הרופא לוודא כי המטופלת הבינה את המידע שמסר לה. כאשר הרופא לא מוסר את כל המידע ונגרם למטופלת נזק, אשר לו הייתה מודעת כי הוא יכול להתרחש, לא הייתה עוברת את הניתוח, מדובר ברשלנות רפואית. במצב זה, רשאית המטופלת להגיש תביעה ולקבל פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לה.

רשלנות בהכנה לניתוח

ישנן דוגמאות נוספות לרשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה, למשל, רשלנות בשלב ההכנה לניתוח, רשלנות בביצוע הניתוח עצמו ורשלנות לאחר הניתוח. בשלב ההכנה, על הרופא לערוך בירור רפואי מול המטופלת, למשל, האם היא נוטלת תרופות קבועות, משום שלעיתים, יש צורך להפסיק את נטילת התרופה, זמן מה לפני הניתוח, האם ישנה רגישות לחומרי הרדמה, וכולי. מחדל לבצע כל אחד מאלו, הוא חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר וכאשר הוא גרם לנזק למטופלת, זוהי רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בביצוע הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח עצמו, מתרחשת כאשר הרופא בחר בסוג או בגודל לא מתאים של שתל או עושה שימוש בשתל פגום, בבחירה לא נכונה של מיקום החיתוך, בביצוע לא זהיר/ לא מיומן של הניתוח וכיוצא בזה. רשלנות זו עלולה לגרום לצלקות גדולות ובולטות, זיהומים ודלקות, חוסר פרופורציה של השדיים, דימומים, עיוות של צורת השד ועוד.

רשלנות רפואית במעקב לאחר הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה, יכולה להתרחש גם לאחר סיום הניתוח, משלא מקפיד הרופא לעקוב אחר מצבה של המטופלת, לוודא כי השתלים נקלטו היטב וכי הגוף מחלים מן הניתוח כראוי, ללא סיבוכים.

לעיתים, המנותחת מתלוננת על סימפטומים שונים, אשר יכולים להעיד למשל, על זיהום או דלקת שיש לטפל בה והרופא מתעלם מתלונות המנותחת ולא מטפל כלל בבעיה, או מטפל בה באופן לא נכון.

למי פונים במקרה של רשלנות רפואית?

כל אחד מן התרחישים שתוארו לעיל, עלול לגרום למנותחת לנזקים פיזיים חמורים וכן, לנזקים נפשיים, הנלווים לנזק הפיזי. לכן, על הרופא המנתח להקפיד על מתן טיפול רפואי העומד בסטנדרט הטיפול המקובל, על מנת להימנע ממקרה של רשלנות רפואית בכל אחד משלבי הטיפול.

משקרתה רשלנות רפואית בטיפול, על המטופלת לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, לשם הגשת תביעה. עורך הדין ידרוש בכתב התביעה, פיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו למטופלת בשל הניתוח.

דילוג לתוכן