צלקות בעקבות ניתוח להרמת חזה

צלקות הרמת חזהניתוח הרמת חזה הוא הגשמת חלום עבור נשים רבות, החולמות על חזה יפה, כפי שהיה להן בעבר ואולי אף יפה יותר. מדובר בניתוח פשוט יחסית, אשר אינו אורך זמן רב ובדרך כלל, המנותחת משתחררת לביתה לאחר מספר שעות.

מרבית הניתוחים מסתיימים בהצלחה ולשביעות רצונה של המנותחת, אך כבכל ניתוח, ישנם סיכונים, אשר המנותחת חייבת להיות מודעת אליהם וכך, תוכל לקבל החלטה מושכלת, האם ברצונה לעבור את הניתוח. בין הסיכונים: זיהום, אי סימטריה והישארותה של צלקת או מספר צלקות מן הניתוח.

ניתוחים פלסטיים וצלקות

כל ניתוח פלסטי משאיר לרוב צלקת כלשהי, אך גודלן ומיקומן של צלקות מניתוח, תלוי לרוב, במיומנות של המנתח ובבחירה נכונה של מיקום החיתוך, כך שהצלקות יכולות להיות קטנות ומינימאליות.

עם זאת, ישנם מקרים של רשלנות רפואית, בהם, בשל העדר מיומנות מספקת של המנתח, חוסר תשומת לב במהלך הניתוח ו/או בחירה שגויה של מיקום הצלקת, נותרת למנותחת, צלקת בולטת הפוגעת במראה האסתטי של החזה ולעיתים אף מפריעה לה בחיי היום יום.

רשלנות רפואית – מתי?

כאמור, כל ניתוח פלסטי, לרבות ניתוח הרמת חזה, ישאיר צלקת כלשהי, אולם, ישנם מקרים בהם, המנתח התרשל ונותרת צלקת בולטת, או מספר צלקות, אשר פוגעות במראה האסתטי של החזה וגורמות בכך לאכזבה ולעוגמת נפש של המנותחת, ולעיתים אף לכאב פיזי.

חשוב לציין, כי לא בכל מקרה בו המנותחת אינה שבעת רצון ממראה הצלקת, מדובר ברשלנות רפואית. המבחן הוא האם כל מנתח סביר אחר, היה מגיע לתוצאה אחרת, כלומר, האם ניתן היה למנוע, באותן הנסיבות, את מראה הצלקת הלא אסתטי שנותרה על החזה של המטופלת.

ישנם מקרים בהם רשלנות המנתח אינה באה לידי ביטוי בניתוח עצמו, אלא דווקא בשלב שלפני הניתוח, כאשר עליו לקבל הסכמה מדעת של המנותחת לניתוח.

במסגרת חובותיו של רופא למטופליו, מוטלת עליו החובה למסור למטופלים, את כל המידע הרפואי, לפני ביצועה של כל פרוצדורה רפואית, על מנת שהמטופל יוכל לקבל החלטה על בסיס המידע הרפואי, האם ברצונו לעבור את הניתוח, הבדיקה או כל הליך רפואי אחר.

במקרה של הרמת חזה, מחויב המנתח להסביר למועמדת לניתוח, לאיזו תוצאה היא יכולה לצפות בעקבות הניתוח, כיצד מתבצע הניתוח, מהו זמן ההחלמה ומהם הסיבוכים או הסיכונים הטמונים בו, לרבות הישארותה של צלקת.

כאשר המנתח לא מסר למנותחת את כל האינפורמציה הרלוונטית על הניתוח, לרבות הישארותה של צלקת, הוא הפר את חובתו לקבל הסכמה מדעת לניתוח וכאשר המנותחת נתנה את הסכמתה, זו איננה נחשבת כהסכמה מדעת על פי החוק.

המנותחת תוכל להגיש תביעה לפיצוי בגין פגיעה באוטונומיה וכן לתבוע פיצוי בגין הנזק הפיזי והנפשי שנגרם לה בעקבות הניתוח.

הגשת תביעת רשלנות רפואית

בכל מקרה שבו אדם נפגע מטיפול רפואי, לרבות ניתוח פלסטי, עליו לפנות לקבלת ייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. זאת על מנת לבדוק אפשרות שהטיפול שניתן לו היה רשלני ועל כן, ניתן להגיש תביעה לפיצויים, בגין הנזקים שנגרמו, פיזיים ונפשיים כאחד: אובדן ימי עבודה, כאב וסבל, הוצאות רפואיות לטיפול בנזק, עוגמת נפש וכדומה. כך גם לגבי מנותחת אשר עברה ניתוח הרמת חזה רשלני.

כיצד המנותחת יכולה לתרום לריפוי הצלקת?

המנתח התרשל בעבודתו והמנותחת נותרה עם צלקת לא אסתטית. מלבד הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, תוכל המנותחת לתרום לריפוי הצלקת על ידי פעולות שונות, למשל, הקפדה על היגיינה במיקום הצלקת, הימנעות מחשיפה לשמש והפסקת עישון.

כמו כן, ישנם כיום תכשירים רבים המסייעים בטשטוש וריפוי צלקות. המטופלת תוכל להיפגש עם רופא עור ולקבל המלצות על תכשירים טובים.

דילוג לתוכן