צלקות בניתוחי הגדלת חזה

צלקת בניתוח להגדלת חזהניתוח להגדלת חזה, הוא ניתוח פלסטי אשר נעשה לרוב מטעמים אסתטיים. זהו בין הניתוחים הבטוחים ביותר ותוצאותיו לרוב משביעות רצון ומגשימות את חלומה של המנותחת לחזה יפה יותר.

אולם, חשוב לדעת כי הניתוח מותיר צלקת, אשר גודלה ומיקומה, תלוי במיקום החתך ובמיומנות המנתח. קצב הריפוי של הצלקת, תלוי במאפיינים גנטיים בעיקר, אך ישנן גם מספר פעולות שהמנותחת, יכולה לעשות בכדי לצמצם את גודלה/נראותה של הצלקת.

מיקום הצלקת

מיקום הצלקת נקבע כאמור, על פי מיקום החתך, דרכו יוחדרו שתלי הסיליקון לשד. ההחלטה היכן יבוצע החתך היא החלטה משותפת של המנתח והמנותחת, בהתאם לנסיבות, כאשר לכל שיטה, היתרונות והחסרונות שלה.

ישנן מספר אפשרויות למיקום החתך:

  1. חתך סביב הפטמה: בשיטה זו, התפר לעיתים אינו ניתן להבחנה כלל משום שהוא נמצא בגבול התחתון של עטרת השד כך שהוא נטמע בה. החיסרון של שיטה זו הוא הסיכון לאובדן תחושה בפטמה לאחר הניתוח.
  2. חתך מתחת לשד: המנתח מבצע חתך מתחת לשד ולאחר הכנסת השתלים, תופר את הרקמה בחיבור שבין השד לגוף. לרוב, בשיטה זו, הצלקת נראית יותר מאשר בחתך סביב עטרת הפטמה, אך היא נחשבת לטובה יותר והיא הפופולארית מבין שלושת השיטות.
  3. חתך מתחת לזרוע: זוהי שיטה פחות מקובלת מן השתיים האחרות משום שהיא מורכבת יותר ומאריכה את זמן הניתוח. המורכבות נובעת מכך שלשם החדרת השתלים דרך הזרוע, יש להיעזר במצלמה זעירה. היתרון של שיטה זו הוא הסתרה אופטימלית של הצלקת.

ריפוי וצמצום הצלקת

צלקת מניתוח הגדלת חזה, סביר כי לא תחלים לגמרי אך ניתן ללא ספק לצמצם את גודלה ונראותה. ראשית, חשוב להבין כי יש פן גנטי, המשפיע מאוד והמנותחת אינה יכולה לשנותו. אולם, אם תנקוט במספר פעולות פשוטות, הצלקת תהיה קטנה יותר ופחות נראית לעין.

ראשית, עישון מזיק למראה הצלקת. בכלל, נשים מעשנות, מקבלות הנחייה ברורה להפסיק לעשן לפני הניתוח והן אינן יכולות לחזור לעשן זמן מה לאחר הניתוח.

כמו כן, יש לשמור על היגיינה של הצלקת ולהימנע מחשיפה לשמש. מלבד אלו, ניתן גם להקטין או לטשטש את הצלקת על ידי משחות ועיסויים, טיפולי לייזר וכיוצא בזה.

במקרים שבהם החתך לניתוח נעשה באופן רשלני וחסר מיומנות וגרם לצלקת גדולה, במיקום שעליו לא סוכם מראש בין המנתח למטופל, טרם הניתוח וכיוצא בזה, מומלץ לקיים ייעוץ מקצועי עם עורך דין ולשקול בהתאם תביעת רשלנות רפואית.

דילוג לתוכן