ניתוח הקטנת חזה

מהו ניתוח הקטנת חזה?

רשלנות רפואית בהקטנת חזהרבים נוטים לשייך אוטומטית את ניתוח הקטנת החזה אל ניתוח הגדלת חזה, אך הדברים שונים זה מזה בתכלית. ניתוח הקטנת חזה שונה וכרוך בדרך כלל ביותר סיכונים אבל פעמים רבות הוא נדרש בשל סיבה רפואית דווקא ולא בגלל הליך קוסמטי.

הליך ניתוח ההקטנה נעשה באמצעות חתך סביב הפטמות שיורד לעומק עד לתחתית השדיים לשם הסרת השומן יחד עם רקמות עור של הבלוטות עור ובדרך כלל מהווה הליך בלתי הפיך.

על פי ההגדרות של רוב קופות החולים כיום, שד גדול הוא שד שיש להפחית ממנו עד 750 גרם בכדי להשיג שד שיתאים באופן מותאם אל גודלה של האישה.

הקטנת חזה לא רק משפרת את המראה האסתטי אלא גם יכולה להפחית בכאבי גב ובתסמינים נוספים שקשורים לשדיים גדולים. נשים רבות בעלי שדיים גדולים אינם יכולות להשתתף בפעילויות ספורט והליך ההקטנה עוזר להן להגשים חלום זה. גם בכל הנוגע לשיפור הדימוי העצמי ומניעת חרדות ובושה מהתערבות חברתית.

ניתוח הקטנת חזה נפוץ בעיקר בקרב נשים, אך הוא קיים גם בקרב גברים, שמעוניינים להקטין את החזה שלהם.

הליך ניתוח הקטנת חזה

בטרם הניתוח יש לעבור ייעוץ רפואי יחד עם הרופא המנתח אשר יערוך סדרה של בדיקות לשם בחינת ההתאמה על הניתוח. באותו מפגש יותאם הניתוח בהתאם לרצונות הלקוח. ניתוח ההקטנה עצמו אורך מספר שעות ומתבצע בחדר ניתוח יחד עם מנתח מרדים וצוות עזר.

בדרך כלל המטופלים נוטים לדווח על סחרחורת לאחר הניתוח וההחלמה הכללית מתרחשת לאחר שישה שבועות לערך. לאחר מספר ימים ייתכן כי המטופל יחוש כאבים או רגישות באזור, ולכן ישנה חשיבות למעקב הרפואי לאחר הניתוח. במקרים מסוימים, נוצרות תופעות לוואי כמו דלקות וזיהומים תוקפים באזור, ולכן אלמנט המעקב הינו חשוב בהליך כירורגי זה.

למי מתאים ניתוח הקטנת חזה ולמי לא?

ניתוח הקטנת החזה מיועד למטופלת שהשדיים שלהם הגיעו לסיום ההתפתחות ולכן בדרך כלל הניתוח לא יבוצע לפי סוף הליך ההתבגרות. עם זאת, במקרים שונים, הרופא המטפל יכול לערוך את הניתוח גם בשלב מוקדם יותר במידה ואכן עולה צורך ממשי בכך.

כמו כן, חשוב לציין כי ניתוח זה אינו מומלץ לנשים אשר רוצות להניק מכיוון שיש חשש לפגיעה בהליך בבלוטות ההנקה, ולכן מומלץ לבצע את ההליך לאחר הולדת ילדים או בידיעה כי לא יניקו יותר. כמו כן יש לעבור בדיקות ממוגרפיה להליך מעל גיל ארבעים.

כיצד עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה?

רשלנות רפואית בניתוחי הקטנת חזה יכולה להתרחש במגוון רחב של גורמים. ראשית כל, בשלב הבדיקות המוקדמות על הגורם המטפל לאבחן כראוי את מידת התאמת המטופל אל הניתוח ולשים לב לרגישויות מיוחדות העלולות להיגרם במידה והמטופלת תיגש אל הניתוח.

במהלך ההליך הניתוחי עצמו גם עלולה להתרחש רשלנות רפואית ולכן יש לבדוק כי אכן הצוות המטפל פעל על פי הנהלים וההוראות המצופים ממנו, וכי דרך הניתוח עצמה עולה בקנה אחד עם סטנדרטים רפואיים מקובלים בתחום.

גם לאחר תום ההליך הניתוחי להקטנת החזה לא נגמרת חובתו של המטפל. על הגורם המטפל לבצע מעקב ולטפל במידת הצורך אם אירעו תופעות לוואי כמו דימומים או צלקות הדורשות טיפול.

מה עליי לעשות במקרה של רשלנות בניתוח הקטנת חזה?

במידה ואירע מחדל רפואי רשלני כלשהוא בעקבות ניתוח הקטנת החזה, מומלץ לפנות אל גורם מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יידע לבחון את מכלול הנסיבות, ולהמליץ על דרך פעולה טובה ואפקטיבית עבור הלקוח.

לעיתים דרך זו תהיה באמצעות הגשת תביעה כנגד המוסד והצוות המטפל, ולעיתים עדיף לנהל את המשא ומתן מחוץ לכותלי בית המשפט. מומלץ לא לעשות כל פעולה עם הצד שכנגד בטרם התייעצות עם גורם מומחה, וכמו כן, יש לשמור על מלוא המסמכים הרפואיים הקשורים להליך בו אירע המחדל הרפואי.

על זיהומים ודלקות בניתוחי הקטנת חזה קראו כאן <<<

דילוג לתוכן