רשלנות רפואית בהכנה לניתוח פלסטי

רשלנות רפואית בהכנה לניתוח פלסטי בחזהניתוח הוא הליך רפואי פולשני, הדורש הכנה מוקדמת הן מצד הרופא והן מצד המנותחת. על הרופא להקפיד על כל שלבי ההכנה שבאחריותו ולהנחות את המטופלת כיצד לנהוג, על מנת שהניתוח יעבור בהצלחה.

ביצוע בירור רפואי מקיף

בעת ההרשמה לניתוח, על הרופא לערוך בירור רפואי מקיף, אודות מצבה הרפואי של המטופלת. ראשית, עליו לברר האם המטופלת לוקה במחלות כלשהן ונוטלת תרופות קבועות. זאת משום שלעיתים, מחלה מסוימת ו/או תרופה כלשהי, דורשת הכנה מיוחדת לניתוח, או אף שוללת את האפשרות לבצעו. למשל, כאשר מדובר בהגדלת חזה, אם המטופלת נוטלת תרופה נוגדת קרישה, יהיה עליה להפסיק את נטילת התרופה זמן מה טרם מועד הניתוח.

שנית, על המנתח להפנות את המטופלת לבדיקות שונות, בהתאם למצבה הרפואי של המטופלת ובהתאם לגילה. בין הבדיקות: ספירת דם, בדיקות שתן, בדיקת סוכר, תפקודי קרישה, בדיקת אולטרסאונד ו/או ממוגרפיה וכיוצא בזה.

על הרופא לעיין בתוצאות הבדיקות ולפעול בהתאם. אם כל הבדיקות תקינות, ניתן לקבוע מועד לניתוח, אולם אם אחת או יותר מן הבדיקות אינה תקינה, עליו להפנות את המטופלת לרופא המשפחה לקבל טיפול ואם יש צורך, לדחות את מועד הניתוח.

הנחיות לניתוח

מלבד חובותיו אלו, על הרופא לתת הנחיות ברורות למטופלת, כיצד עליה לנהוג לקראת הניתוח וביום הניתוח:

  1. דיווח על בעיה רפואית : היה ומתעוררת בעיה רפואית בסמוך למועד הניתוח, יש לדווח עליה ללא דיחוי, למנתח, על מנת שיוכל לקבל החלטה, האם יש צורך לדחות את הניתוח.
  2. שמירה על היגיינה: על הרופא להסביר למטופלת כי חשוב לשמור על היגיינה אישית בסמוך לניתוח. להקפיד להתרחץ היטב, במיוחד יש לשטוף את אזור השדיים, להתנגב במגבות נקיות, לישון על מצעים נקיים וכדומה.
  3. ללא איפור ותכשיטים: אין להתאפר ערב לפני הניתוח ולא לענוד תכשיטים, ביום ההגעה לניתוח. כל זה, על מנת לשמור על סטריליות והיגיינה מקסימליים לקראת הניתוח.
  4. צום: הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה/בהרדמה מקומית עם טשטוש ובהתאם, יש להימנע מאוכל ו/או שתייה, לילה קודם.
  5. ביגוד נוח: על המטופלת להגיע לניתוח בביגוד נוח ולהביא איתה חזיית ספורט, בהתאם לגודל השתל שהוחלט עליו.
  6. הגעה בזמן ביום הניתוח: על מנת שניתן יהיה לעמוד בלוח הזמנים ולהתארגן לניתוח בנינוחות. יבהיר הרופא למטופלת, כי כדאי להגיע בזמן לניתוח ואף לפני כן, כדאי להירשם ולהתארגן לקראת הניתוח.

רשלנות רפואית בהכנה לניתוח

מחדלו של הרופא לבצע כל פעולה שיש לבצעה במסגרת הכנה לניתוח כמו עריכת בירור רפואי מקיף על מצבה הבריאותי של המטופלת, התעלמות מנתונים רפואיים או תסמינים חשובים, אי הפניית המטופלת לבדיקות או התעלמות מתוצאות בלתי תקינות וכדומה, הוא חריגה מסטנדרט הטיפול הסביר ועלול לגרום למנותחת לנזקים פיזיים חמורים ביותר. היה ונגרמו למטופלת נזקים, תוכל לתבוע את הרופא בגין רשלנות רפואית.

חובת הסכמה מדעת

בכל הנוגע להכנה לניתוח, כדאי גם לציין את נושא ההסכמה מדעת, אשר צריך להיות מסודר, כמובן לפני ביצוע כל השלבים האחרים שתוארו לעיל.

המנותחת צריכה לתת הסכמה מדעת בכתב לביצוע הניתוח ועל פי החוק, הסכמה מדעת מתקיימת רק כאשר נמסר למטופלת כל המידע הרפואי הרלוונטי על ההליך הרפואי אותו היא עומדת לעבור.

במקרה של הגדלת חזה למשל, מדובר בסיכויי ההצלחה של הניתוח, בתוצאות הצפויות, מהם הסיבוכים שעלולים לקרות בניתוח, טיפול בהם, זמן ההחלמה מן הניתוח וכיוצא בזה.

אי מתן כל האינפורמציה הרלוונטית לגבי הטיפול הרפואי, עלול לגרום למצב שבו המנותחת, מסכימה לניתוח, כאשר היא אינה מודעת לסיכונים מסוימים, אשר לו ידעה אותם, הייתה מחליטה שלא לעבור את הניתוח.

כך, אם נגרמו למנותחת נזקים עקב הניתוח, בכל אחד משלביו, נזקים שלו הייתה מודעת להם, הייתה בוחרת שלא לעבור את הניתוח, יש בידה עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

דילוג לתוכן