מהו ניתוח להגדלת חזה?

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזהנשים רבות בוחרות לעבור ניתוח להגדלת חזה, על מנת לשפר את מראן החיצוני. בעבר, ביצעו את הניתוח בעיקר דוגמניות ושחקניות, אך כיום נשים בכל גיל ובכל מקצוע, בוחרות לבצע את הניתוח, בכדי לשפר את מראה החזה.

כיצד מתבצע ניתוח להגדלת חזה?

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית או מקומית ואורך לרוב כשעה. במסגרתו, מכניס המנתח שתלי סיליקון לשדיים, אשר יגדילו את נפח השדיים. ישנם סוגים שונים של שתלים: למשל, עגול ורחב או צר וגבוה, אלו שונים ברמת הצמיגיות שלהם ועל המטופלת יהיה לקבל החלטה על סוג השתל ועל גודלו כמובן, בהתאם להמלצת המנתח.

לפני הניתוח, על המטופלת לעבור מספר בדיקות, לרבות בדיקת ממוגרפיה, על מנת לוודא כי אין חשד כי המטופלת חולה בסרטן השד.

כבכל ניתוח, גם בניתוח להגדלת חזה, יש סיכונים, למשל: קרע בשתל הגורם לשינוי בצורת השד, זיהומים, התקשות השד הגורמת לאי נוחות ולשינוי בצורתו, חוסר פרופורציה של השדיים וכיוצא בזה.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה, עלולה לגרום לנזקים פיזיים חמורים מאוד למנותחת ולאלצה לעבור ניתוחים מתקנים. במצב שבו המנתח התרשל, זכאית המנותחת להגיש תביעה ולקבל פיצוי כספי על כל נזק שנגרם לה בעקבות הניתוח הרשלני: הנזקים הפיזיים והנפשיים. שכן, מטבע הדברים, כאשר הנזק הפיזי הוא משמעותי, נלווית אליו גם עוגמת נפש רבה ובגינה ניתן גם לקבל פיצוי כספי.

רשלנות לפני הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה, יכולה להתרחש בכל שלב של ההליך הרפואי: בשלב מתן האינפורמציה (אי הסכמה מדעת), בעת ההכנה לניתוח, במהלך הניתוח עצמו וכן, לאחר הניתוח, כאשר הרופא אינו עורך מעקב רפואי.

הרופא המנתח מחויב לתת למטופלת, את כל האינפורמציה לגבי הניתוח: הסיכונים שבו, משך ההחלמה, תופעות לוואי, עליו לוודא כי ציפיות המטופלת תואמות למציאות וכולי.

לאחר שנתן את כל המידע ווידא כי המטופלת מבינה אותו היטב, על הרופא להחתים את המנותחת על טופס הסכמה לניתוח. לעיתים, המנותחת אינה מקבלת את כל המידע לגבי הניתוח, או שהמידע נמסר לה אך היא לא הבינה אותו ועל כן, חתימתה על טופס ההסכמה, נעשתה ללא הסכמה מדעת.

במצב כזה, אם נגרם למנותחת נזק במהלך הניתוח שלא הייתה מודעת לו, בשל מחדלו של הרופא ליידעה, מדובר ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה, מתרחשת גם בשלב ההכנה לניתוח. למשל, כאשר הרופא אינו שולח את המטופלת לבדיקות הדרושות, לרבות בדיקת ממוגרפיה או מתעלם מתוצאות הבדיקה, אשר מעידות למעשה על מניעה לבצע את הניתוח וכיוצא בזה.

רשלנות רפואית בביצוע הניתוח

ברבים מן המקרים, הרשלנות הרפואית מתרחשת בניתוח עצמו. למשל, בשל שימוש בשתלים פגומים או החדרת שתלים בגודל שאינו מתאים למטופלת, או החדרתם בצורה לא נכונה כך שיגרמו לדליפה. בכך נגרמים למנותחת נזקים פיזיים חמורים כמו זיהומים או עיוות בצורת השד ולרוב יש צורך בניתוח מתקן, הכרוך בהוצאה כספית נוספת, באובדן ימי עבודה עקב החלמה מהניתוח וכיוצא בזה.

רשלנות רפואית לאחר הניתוח

לאחר הניתוח, חייבת המנותחת להיות במעקב רפואי, על מנת לוודא כי השתלים נקלטו בצורה טובה וכי לא נגרם כל סיבוך מהניתוח כמו זיהום.

מחדלו של הרופא לערוך מעקב רפואי אחר המנותחת, בכלל, או מעקב רפואי העומד בסטנדרט הטיפול הסביר בפרט, עלול לגרום למטופלת לנזקים חמורים ובמצב כזה, מדובר ברשלנות רפואית.

ישנם מקרים בהם ערך הרופא מעקב רפואי, גילה בעיה כלשהי אצל המנותחת, אך לא טיפל בה כראוי ומשגרם בכך לנזק למטופלת, זהו כמובן גם מצב של רשלנות רפואית, אשר יאפשר למטופלת להגיש תביעה כספית.

בכל מקרה בו עולה חשד לרשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה, יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, לקבלת ייעוץ משפטי ובירור סיכויי התביעה.

לקריאה על רשלנות רפואית בהגדלת חזה בעקבות דליפת שתלי הסיליקון <<<

דילוג לתוכן