רשלנות רפואית בגין פגמים בשתלים בניתוח להגדלת חזה

רשלנות רפואית בגין פגמים בשתלים בניתוח להגדלת חזהניתוחי הגדלת חזה הפכו במהלך השנים האחרונות לתופעה רווחת, כאשר יותר ויותר נשים, בארץ ובעולם, בוחרות לבצע את הניתוח למטרות שונות ומגוונות.

עם זאת, קיימים מקרים בהם, גם לאחר שהכסף נאסף והמטופלת הכינה עצמה להליך, הניתוח אינו מוכתר בהצלחה, וזאת בעקבות פגמים בשתלים המשמשים להגדלת החזה.

מהו סוגי השתלים המשמשים בניתוחי הגדלת חזה?

באופן כללי, ניתן לחלק את השתלים לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון מתייחס לשתלים המעוצבים בצורת חצי עיגול המותאם למבנה השדיים, והסוג השני מתייחס לשתלים אנטומיים, אשר צורתם גושית ומקובעת יותר. שני סוגים אלו כוללים גם שורה ארוכה של תתי סוגים, אשר מותאמים לצורתו של החזה הרצוי בהתאם לבחירת המטופלת.

במרבית המקרים, הבחירה באיזה סוג שתל להשתמש נעשית במשותף על ידי המטופלת והרופא המטפל, וזאת על בסיס השאלה כיצד ייראה החזה לאחר סיום הניתוח. השתלים עצמם מיובאים על ידי הרופא המטפל באופן עצמאי, כאשר קיימות מספר ספקיות המייצרות שתילי חזה מסוגים שונים.

שימוש בשתלים פגומים בניתוח להגדלת חזה

על אף שניתוח הגדלת חזה נחשב כניתוח פשוט, ובעל מידת סיכון נמוכה יחסית, הרי שקיימים מקרים בהם הניתוח לא רק שאינו מעניק למטופלת את צורת החזה בו חשקה, אלא אף עלול לפגוע במידה ניכרת במבנהו ובצורתו של החזה, וכן ליצור בעיה רפואית ממשית מבחינת המטופלת.

במקרים רבים, הדבר נובע כתוצאה משימוש בשתלים "פגומים", כאשר כל פגם טכני בשתל, קטן ככל שיהיה, עלול להוביל לא רק לדחיית השתל על ידי הגוף, אלא גם לפגיעה ניכרת בצורתו ובתחושתו של החזה, כאשר מדובר בין היתר בהיווצרותם של קפלים בחזה, איבוד הנפח והצורה של השדיים, וכן תחושת נוקשות ואי נוחות מתמשכת באזור החזה.

במרבית המקרים, ומאחר והשתלים בחזה הינם תוצר של הזמנה חיצונית, קשה לאבחן את הפגמים בשתלים בשלב מוקדם, וטרם השימוש בהם במהלך הניתוח. מסיבה זו, הגילוי של הפגמים נעשה פעמים רבות "בדרך הקשה", אשר לרוב דורשת ניתוח חוזר לשם הסרת השתלים הפגומים והתקנת שתלים חדשים, מה שמהווה כמובן עוגמת נפש ניכרת עבור המטופלת.

מהי רשלנות רפואית בכל הנוגע לשימוש בשתלים פגומים?

כאמור, במקרים רבים קיים קושי ניכר לגלות את השתלים הפגומים מראש, וכך להימנע משימוש בהם מלכתחילה. עם זאת, קיימים מקרים בהם הרופא המטפל, בבואו לבחור מי יהיה ספק השתלים אשר ישמשו אותו במהלך ניתוחיו, בוחר להתמקד בסוגיית המחיר, וזאת על חשבון איכות השתלים.

חשוב לציין, כי במידה וניתן להוכיח כי הרופא המטפל היה מודע לאיכותם הירודה של השתלים טרם הזמנתם, ובכל זאת בחר להזמינם, הרי שהדבר בהחלט מהווה עילה לתביעה מחמת רשלנות רפואית.

כמו כן, גם במקרים בהם השתלים עצמם עשויים מחומרים שאינם בטיחותיים, ועלולים לגרום לנזק למבנה החזה, הרי שהדבר מהווה עילה לתביעה בשל רשלנות רפואית, ולפסיקת פיצויים כספיים בסכומים גבוהים. חשוב גם לציין, כי חרף התפיסה הרווחת בדבר קיומו של "חיסיון רפואי", הרי שחובתו של הרופא המטפל, ובמידה והמטופלת מעוניינת בכך, לחשוף בפניה את התיק הרפואי שלה, וזאת רבות מהו סוג השתל בו השתמש.

בסופו של דבר, ניתוח הגדלת חזה אשר עושה שימוש בשתלים פגומים, עלול לפגוע במידה ניכרת בצורתו של החזה, ואף להוביל לסיבוכים רפואיים בהמשך. הדבר בהחלט מהווה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, כאשר כל תביעה שכזו מחשבת גם על עוגמת הנפש שנגרמה למטופלת, וזאת במסגרת הדרישה לפיצויים כספיים מהגורם האחראי.

דילוג לתוכן