דימומים בניתוחי הרמת חזה

מהו ניתוח להרמת חזה?

דימומים בהרמת חזהניתוח הרמת חזה, המכונה בעגה המקצועית מסטופקסיה, הינו הליך כירורגי שמטרתו הינה שיפור אסתטי של החזה באמצעות הרמת החזה השמוט של המטופלת.

במידה וצניחת השדיים, המאפיינת כיום נשים רבות, כוללת גם אובדן נפח של השדיים, לעיתים מתלווה גם הליך נוסף של צמצום גודל העטרה לשם הוספת גוון אסתטי יותר של השד המורם.

חשוב לציין כי ניתוח הרמת חזה וניתוח הגדלת חזה הינם שתי פעולות כירורגיות הנפרדות זו מזו בדרך פעולתם ובמטרתם. עם זאת, ישנם מקרים בהם מתבצע ניתוח כירורגי המשלב את שני האלמנטים אך פעולה מעין זו דורשת מומחיות רבה לאור מורכבות השילוב.

מי יכול ומתי ניתן לעבור ניתוח הרמת חזה?

ניתוח הרמת חזה אינו כולל בתוכו צורך רפואי, אלא נושא אופי אסתטי בלבד מול תופעת צניחת השדיים של נשים רבות. צניחת השדיים מתקדמת עם הגיל ועם הזדקנות הרקמות בעור, ומובנה מסיבות רבות ומגוונות. חשוב לומר שניתוח הרמת חזה פוגע ביכולות ההנקה ולכן אינו מומלץ לנשים המתכננות לידות נוספות הכוללות הנקה.

הליך ניתוח הרמת חזה

ישנן דרכים מגוונות לביצוע הליך ניתוח הרמת החזה. כל הליך מותאם בנפרד למצבה של המטופלת ולמידת ציפיותיה מן ההליך. כך למשל הליך הרמת חזה באמצעות שתלי סיליקון בלבד מיועד למקרים קלים בדרך כלל של נשים עם צניחה פשוטה יחסית של השדיים.

לעומת זאת, הרמת חזה באמצעות חתך סביב הפטמה מותאם לנשים עם שדיים יחסית קטנים. ההליך הנפוץ ביותר כיום הינו הרמת חזה באמצעות חתכים בהיקף הפטמה באמצעות החדרת שתל היוצר צלקת בכפל. במידה והשדיים עם צניחה חמורה, תידרש הרמת חזה מיוחדת המותאמת באופן אישי להליך המורכב.

דימומים בניתוחי הרמת חזה

אחת מתופעות הלוואי העלולות להתרחש כתוצאה מניתוח הרמת החזה הינה דימומים באזור החזה והחדרת השתל. דימום בעקבות ניתוח פלסטי מופיע בדרך כלל כיממה לאחר הניתוח. ברוב המקרים הדימום פוחת בהדרגה.

הדימום יכול להיות קל ויכול אף להגיע לדימומים מסיביים שיתפתחו לשטפי דם וזיהומים או אף דלקות אזוריות. דימום יכול אף להביא להמטומה (הצטברות דם מתחת לעור) ואף במקרים חמורים למוות של רקמות אזוריות. תופעות אלו דורשות התייחסות מיידית רפואית למזעור נזקים.

במקרים אלו, מוטלת חובה על הצוות המטפל לערוך מעקב ראוי של תופעות הלוואי ולטפל בהם בהקדם לשם מניעה אפשרית של התפתחות תחלואתית של המקום המדמם.

במקרה והדימום לא אובחן כראוי ובזמן, מהווה עובדה זו מחדל רשלני רפואי של הצוות המנתח. בהתאם לפסיקה נקבע לא אחת, כי חובתו של הצוות המטפל אינה מתמצה רק בשלב הניתוחי אלא גם לאחריו בשלב המעקב של המטופלת לאחר ההליך הניתוחי.

מה עליי לעשות במקרה של רשלנות רפואית בדימום?

ניתוח הרמת חזה הינו הליך כירורגי נפוץ לשיפור המראה האסתטי בקרב נשים רבות החוות צניחת שדיים במהלך חייהם. עם זאת, חשוב לדעת כי ניתוח כירורגי זה הינו כולל בתוכו סיכונים וסיבוכים אפשריים כמו דימומים וזיהומים העלולים להתרחש כתוצאה מן ההליך הפולשני.

במידה ולדעת המטופל תופעות הלוואי הלא רצויות מן ההליך הניתוחי נבעו מכשל רשלני או מחדל רפואי בהליך האבחון והמעקב של הצוות המטפל, מומלץ מאוד לפנות לגורם מקצועי ומנוסה בתחום.

גורם זה יבחן את מכלול הנסיבות ואת המסמכים הרפואיים ויוכל בהתאם לחומרת המקרה ונסיבותיו, להתוות דרך פעולה מיטבית עבור הלקוח לשם השגת פיצוי מרבי במקרה של רשלנות רפואית בטיפול.

דילוג לתוכן