רשלנות רפואית גניקומסטיה (ניתוח להקטנת חזה בגברים)

"הבל החן ושקר היופי" (משלי לא פסוק ל)

היופי החיצוני הוא אכן דבר חולף כמו הבל ביום קר. עם זאת, האדם מטבעו עדיין מגלה חשיבות יתר לשלמות המראה החיצוני.רשלנות רפואית גניקומסטיה – הקטנת חזה לגברים

עולם שלם של ניתוחים פלסטיים ואסתטיים מאפשר "לתקן" כמעט כל דבר בגוף האדם בין אם מדובר בנשים או בגברים. הטיפולים הללו דורשים מיומנות מיוחדת, וזהירות מוגברת, מאחר ומדובר בניתוחים אלקטיביים (שאינו דחוף). על כן חשוב מאוד לבדוק מי הרופא המנתח, עד כמה הוא מיומן ומקצועי, ובעיקר מהם הסיכונים שכרוכים בניתוח, ומהם הסיכויים להצלחתו.

במאמר זה נעסוק ברשלנות רפואית באחד מסוגי ניתוחי הפלסטיקה השכיחים – ניתוח להקטנת חזה אצל גברים הקרויה גניקומסטיה.

מה קורה בניתוח להקטנת חזה בגברים?

ניתוחים להקטנת חזה מבוצע גם לנשים וגם לגברים. עבור גברים הניתוח מבוצע בשל גניקומסטיה
שהיא תופעה של חזה מוגדל אצל גברים. מצב כזה עלול להביא לפגיעה אסתטית וגם נפשית. אפשר לסייע באמצעות ניתוח כירורגי שבו מקטינים את החזה באמצעות שאיבה, או חתך כירורגי. התופעות אחרי הניתוח יכולות להיות בין היתר כאבים ונפיחות שאמורים לעבור אחרי מספר שבועות, ולפעמים גם דימומים. על המנותח לחבוש את המקום בחגורת לחץ.

הניתוח ככל פרוצדורה פולשנית, טומן סיכונים, ובכל מקרה אם נגרם נזק, צריך לבדוק אם ארעה רשלנות רפואית.

מתי קמה רשלנות רפואית בגניקומסטיה?

כדי להוכיח רשלנות רפואית יש צורך בהוכחה של:

קיומה של חובת זהירות ספציפית בין הרופא והמטופל.

מעשה רשלנות שחורג משיקול הדעת של רופא סביר בנסיבות הספציפיות של המקרה. הרשלנות בניתוחי חזה יכולה לבוא לביטוי באבחון בטיפול או במעקב. אם הרופא אבחן באופן רשלני, או ביצע את הניתוח באופן לא מיומן או מקצועי, אפשר שמדובר בחריגה מסטנדרט הרופא הסביר וזו התרשלות.

מעשה רשלנות כולל גם את הפרת חובה הגילוי הנדרשת על פי חוק זכויות החולה. זו חובה על פי חוק, לגלות למטופל את כל הסיכונים הכרוכים בניתוח ולאפשר לו לתת הסכמה חופשית לביצוע ההליך. החובה היא מוגברת במסגרת פרוצדורה אסתטית.
כמו כן צריך להוכיח קיומו של נזק ובין היתר כאב וסבל, נזק נפשי כמו עוגמת נפש, אבדן הכנסה, צורך בניתוחים חוזרים, הוצאות רפואיות, וכולי.

נדרשת גם הוכחת קשר סיבתי בין הנזק למעשה ההתרשלות.

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית יש צורך במתן חוות דעת רפואית של כירורג המומחה בניתוח מסוג זה.

רשלנות באבחון טרם ביצוע ניתוח הקטנת חזה לגברים

לפני שמבצעים ניתוח להקטנת חזה, על הרופא לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של המנותח. איזה תרופות הוא לוקח, האם מעשן, מה סוג הדם שלו, האם יש לו בעיות של קרישת דם, וכולי.

כאשר לא שולחים את המטופל לבדיקות מתאימות ונדרשות לפני הניתוח כמו בדיקות דם, צילומי חזה, וכולי, כדי לדעת אם מצבו הרפואי מאפשר לו לעבור את הניתוח בשלום – ונגרם נזק – יתכן ומדובר ברשלנות רפואית.

כאשר לא מבררים לאיזה תרופות המטופל רגיש, האם הוא רגיש לחומרי הרדמה, והאם הוא סובל מאלרגיות – ונגרם נזק – מדובר במחדל שעולה כדי רשלנות רפואית.

רשלנות במהלך ניתוח גניקומסטיה

בניתוחים פלסטיים שנעשים מרצון, על הרופא המטפל להיות קשוב למטופל ולדעת מהן ציפיותיו. כמו כן עליו להיות מיומן בביצוע הניתוח ובעל הכשרה מתאימה לכך. מקרי רשלנות עלולים לגרום לסיבוכים, כאבים מתמשכים, זיהומים, אלרגיה לחומרים, סיבוך בלחץ הדם, בהרדמה, דלקות מתמשכות, נמק, פגיעה עצבית ואבדן תחושה, עיוותים וחוסר פרופורציה שמצריכים לעבור פרוצדורה ניתוחית חוזרת לתיקון.

רשלנות במעקב שלאחר הניתוח להקטנת חזה לגברים

אחריותו של הרופא מתמשכת גם לאחר הניתוח. כאשר הרופא לא בודק את המנותח אחרי הניתוח, לא נותן הוראות לטיפול, לא עוקב אחרי תהליך ההחלמה, לא מגלה סיבוך רפואי בזמן, לא מתייחס לתלונות המטופל, לא נותן אנטיביוטיקה בעת הצורך, וכולי, מדובר ברשלנות רפואית.

אחרי הניתוח צריך לעקוב אחרי מצב המנותח – כל מחדל בקשר לכך שגורם לנזק עלול להוות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית במקרה של אי הסכמה מדעת

על פי חוק זכויות החולה, חובה על המטפל להסביר למטופל על כל הסיכונים של הניתוח, ותופעות הלוואי וכן אודות הליך ההחלמה. כאשר לא מגלים את כל הפרטים אודות הטיפול מתרחשת פגיעה ברצון החופשי של המטופל. אם נגרם נזק למטופל, עלולה פגיעה כזו לזכות בפיצויים במסגרת תביעת רשלנות רפואית.

כאשר מדובר בניתוחים אסתטיים שנעשים מרצון חופשי ואינם הכרחיים – חובת הגילוי ומסירת המידע היא מוגברת. המטופל צריך לקבל החלטה תוך ידיעה מלאה על הניתוח והסיכונים שבו ואם לא ניתן הסבר מפורט במיוחד – מדובר באי מתן הסכמה מדעת לניתוח.

ההסבר צריך להינתן מוקדם מספיק לפני הניתוח כדי שהמטופל יוכל לשקול את החלטתו במועד וללא לחץ.

 

אולי יעניין אותך גם:

רשלנות רפואית סרטן האשכים

חושדים שקמה רשלנות רפואית בטיפולי בודי טייט? – יש מה לעשות!

דילוג לתוכן