רשלנות רפואית של רופא אנדוקרינולוג

רשלנות רפואית של רופא אנדוקרינולוגאנדוקרינולוגיה היא ענף בביולוגיה וברפואה העוסק בחקר היווצרותם ופעולתם של ההורמונים. תחום מדעי זה חוקר את המבנה ואופן הפעולה של מערכת הבלוטות ההורמונליות בגוף. משמעות השם אנדוקרין הוא הפרשה פנימית באנגלית.

הורמונים מופרשים מבלוטה אל זרם הדם ומשפיעים על פעילותם של איברים שונים בגוף. בישראל אנדוקרינולוגיה היא תת מקצוע של רפואה פנימית או רפואת ילדים וההכשרה אותה עובר האנדוקרינולוג כוללת לימודי רפואה ותת התמחות באנדוקרינולוגיה. תחומי הטיפול של רופא אנדוקרינולוג כוללים סוכרת, בעיות בבלוטת יותרת המוח, בעיות בבלוטת התריס ובעצמות.

אחריות רופא אנדוקרינולוג

תחום האנדוקרינולוגיה הינו תחום רחב הכולל טיפול במערכות פיזיולוגיות רבות ובמחלות ותופעות אנדוקרינולוגיות. שיבוש באחת המערכות הפיזיולוגיות עלול להביא להיווצרות מחלות והפרעות ובשל כך אחריות הרופא האנדוקרינולוג רבה, רופא אשר התרשל בטיפול או התעלם מסימנים המעידים על הפרעות ובעיות במערכת האנדוקרינולוגית חושף את המטופל לסיכונים ולנזקים אשר עלולים להיות בלתי הפיכים ולהוביל לנכות, חוסר תפקוד, תרדמת ואף מוות.

תחומי טיפול

האנדוקרינולוג מטפל במחלות והפרעות בין אם מולדות או נרכשות המתרחשות באיברי המערכת האנדוקרינית, תחומי הטיפול והאחריות של האנדוקרינולוג:

  • גידולים שפירים
  • גידולים סרטניים
  • הפרעות בוויסות ההרכב הכימי והנפח של הסביבה הפנימית.
  • הפרעות בוויסות תהליכים מטבוליים.
  • בעיות במערכת הרבייה.
  • סוכרת
  • אוסטיאופורוזיס
  • גידול בבלוטת יותרת המוח והפרעות גדילה.
  • טיפול בהפרעות בבלוטת יותרת הכליה (האדרנל) כגון מחלת אדיסון, פעילות יתר או תת פעילות של הבלוטה, הפרעות מולדות ומחלת קוהן.

הטיפול בידי האנדוקרינולוג משתנה בהתאם לסוג המחלה ומיקומה בגוף, ישנן מחלות אשר נוצרות כתוצאה מבעיות ומחלות אחרות. טיפולים אנדוקרינולוגים כוללים ניתוחים להסרת גידולים, תרופות להשלמת חסרים בהורמונים, תרופות להפחתת ייצור הורמון, טיפולים רדיואקטיביים, טיפולי אינסולין, טיפולים הורמונליים ועוד.

מכונים אנדוקריניים מהווים חלק ממערך הטיפול בבתי החולים ובמרפאות קופות החולים והם מספקים מענה וטיפול תוך ביצוע בדיקות קליניות ובדיקות ייחודיות המתבצעות במעבדה האנדוקרינית. מרפאות לטיפולים אנדוקריניים מעניקות ייעוץ וטיפול לחולים הסובלים ממגוון רחב של בעיות הורמונליות בהן היפופיזה, תירואיד, בלוטת פארתיארואיד, האדרנל והלבלב.

רשלנות רפואית של אנדוקרינולוג

רשלנות רפואית בידי אנדוקרינולוג מתרחשת במצבים בהם הרופא המטפל אינו מעביר מטופל את כלל ההסברים בנוגע למחלתו או כאשר הטיפול הנבחר אינו מתאים ותהליך האבחון אינו מזהה את המחלה בצורה נכונה. רשלנות כוללת התעלמות מסימנים ותופעות לוואי של המחלה והטיפולים השונים או כאשר המטופל לא נשלח לבדיקות הנחוצות לאישוש קיומה של המחלה.

אנדוקרינולוג אשר התרשל בעבודתו חושף את המטופל לסיבוכים פיזיולוגיים ונפשיים ואף למצבים מסכני חיים. במקרים בהם המטופל או בני משפחתו חושדים בדבר התרשלות של הרופא, עליהם לפנות לייעוץ משפחתי אצל עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

עורך הדין יבדוק אם קיימת עילה לתביעה וישלח את התיק הרפואי והמסמכים הרלוונטיים של המטופל לרופא אנדוקרינולוג מומחה על מנת לקבל חוות דעת רפואית. במידה ותימצא רשלנות רפואית, עורך הדין יגיש קובלנה לבית המשפט. בבית המשפט יבדוק השופט באמצעות מבחן הרופא הסביר האם הרופא התנהל בצורה סבירה או שעבודתו הייתה רשלנית וגרמה לנזקים למטופל.

דילוג לתוכן