רשלנות רפואית בהסרת משקפיים

רשלנות רפואית בהסרת משקפייםטיפול  להסרת משקפיים, הוא טיפול אסתטי נפוץ מאוד, המטפל בבעיות עיניים כגון קוצר או רוחק ראייה. הטיפול מתקן את בעיית הראייה כך שהמטופל אינו זקוק עוד להרכיב משקפיים או עדשות מגע.

מלבד השינוי האסתטי, אשר מחזק את הביטחון העצמי של המטופל, מדובר בשיפור  משמעותי ביותר באיכות החיים, שכן המטופל אינו תלוי עוד בעזרים חיצוניים.

ישנן מספר שיטות להסרת משקפיים אך המקובלת ביותר היא טיפול לייזר, במסגרתו משייפים או חותכים את הקרנית, כך שהיא הופכת להיות קמורה או קעורה יותר, בהתאם לבעיית העיניים של המטופל. לצד טיפולים מוצלחים, המשפרים את ראייתם ואיכות חייהם של המטופלים, ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית, אשר אינם משפרים את רמת הראייה ולעיתים, אף גורמים למטופל לנזק.

ניתן להצביע על מספר מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בהסרת משקפיים: ביצוע הטיפול כאשר המטופל אינו מועמד מתאים לטיפול, אבחון שגוי על ידי בחירה לא נכונה של שיטת הטיפול, ביצוע הטיפול עצמו באופן רשלני ואי קבלת הסכמה מדעת.

רשלנות באבחון

טיפול להסרת משקפיים, יכול להתבצע במספר טכניקות ולכן, אנשים רבים הם מועמדים מתאימים לטיפול ויכולים לעבור אותו בהצלחה וליהנות מכל יתרונותיו. עם זאת, בד בבד, ישנם מטופלים אשר בדיקה יסודית ומקיפה, תגלה כי הם אינם יכולים לעבור את הטיפול בהצלחה בשלב בו הם מגיעים אל הרופא.

למשל, מטופל אשר מסתמן כי המספר במשקפיים שלו, נמצא בעלייה והוא איננו יציב. לשם טיפול הסרת משקפיים, המספר צריך להיות יציב ועל כן, אין לבצע את הטיפול עד להתייצבות המספר.

כאשר הרופא אינו עורך את הבדיקות הדרושות, מתעלם מתוצאותיהן או מאבחן את תוצאות הבדיקה באופן שגוי ומבצע את הטיפול, כאשר אין מקום לבצעו, הרי שהוא עלול לגרום למטופל לנזק חמור, אף בלתי הפיך.

מצב אחר של רשלנות באבחון, הוא התאמה לא נכונה של שיטת הטיפול. כאמור, ישנן מספר טכניקות אפשריות להסרת משקפיים ועל הרופא להתאים לכל מטופל, את הטכניקה המתאימה לו על פי סוג הבעיה ממנה הוא סובל, חומרתה ונתונים אחרים רלוונטיים.

אי התאמת השיטה הנכונה למטופל, יכולה לגרום לו לנזק ותיחשב כרשלנות רפואית באבחון. התנאי לכך כי מדובר ברשלנות רפואית, הוא כי רופא סביר אחר, היה בוחר בשיטה שונה ומונע את הנזק שנגרם למטופל.

ביצוע רשלני של הניתוח

ישנם מצבים בהם הרופא אשר מבצע את ניתוח הסרת המשקפיים, אינו מיומן או מנוסה דיו והוא גורם בשל כך, למטופל לנזק במהלך הטיפול, נזק אשר לא היה מתרחש, אם הטיפול היה מבוצע על ידי רופא בעל ניסיון.

אולם, רשלנות רפואית בטיפול יכולה לקרות גם בידיו של רופא מיומן ועתיר ניסיון, אשר באותו טיפול, לא נקט בכל אמצעי הזהירות הדרושים, או לא היה ערני מספיק במהלך הטיפול וגרם למטופל לנזק, אשר גם אותו ניתן היה למנוע, לו פעל הרופא על פי נוהל הטיפול המקובל.

אי קבלת הסכמה מדעת

על המטפל לתת למטופל את כל המידע הרפואי אודות הטיפול של הסרת משקפיים, לרבות על סיכויי הצלחתו, זמן החלמה מן הטיפול, תופעות לוואי אפשריות, קיומם של טיפולים חלופיים וסיכונים הכרוכים בטיפול.

כך, יכול המטופל להחליט האם ברצונו לעבור את הטיפול, לאחר שבידיו כל האינפורמציה הרלוונטית. אי מתן מידע מלא למטופל, היא הפרה של חובת הזהירות כלפיו ופגיעה באוטונומיה של המטופל, להחליט על גופו, שהרי אם לא ניתנה לו כל האינפורמציה, הסכמתו לעבור את הטיפול אינה הסכמה מדעת.

לפרטים נוספים על הליך הסרת משקפיים באתר isradoctor.co.il המרכז בתוכו את המידע המקצועי ביותר בתחום.

דילוג לתוכן