רשלנות רפואית רופא אורולוג

רשלנות רפואית של רופא אורולוגאורולוגיה היא הענף הרפואי שמתמקד במגוון המחלות שעלולות לפגוע במערכת המין של הגבר או במערכת השתן של נשים וגברים (כמו גם ילדים וילדות כמובן).

האורולוג הוא הרופא שתחת תחומי האחריות שלו נכללים איברים כמו למשל שלפוחית השתן, הכליות, הערמונית ועוד. המצבים הרפואיים שמצריכים פניה לאורולוג יכולים להיות למשל טיפול בסרטן שלפוחית השתן, זיהומים בדרכי השתן, אבנים בכליות, מומים מולדים בדרכי השתן ועוד.

ישנן תת התמחויות רבות מאוד באורולוגיה כמו למשל הבאות:

  • אורולוגיה אונקולוגית –  התמחות ספציפית שמוקדשת לניתוחים ולטיפולים שונים לסוגים שונים של סרטן שפוגעים באיברים וברקמות שתחת תחום האחריות של האורולוג.
  • אורולוגית ילדים – תת התמחות שמתמקדת בטיפול בבעיות שונות בתחום האורולוגיה שאופייניות לתקופת הילדות והינקות כמו למשל מומים מולדים, אשכים טמירים ועוד.
  • ניורו אורולוגיה – תת התמחות זו מתמקדת בטיפול במגוון מצבים בריאותיים שונים שמתרחשים כתוצאה מפגיעה עצבית שנגרמת בעקבות אירועים מוחיים, מחלת פרקינסון ועוד שהובילו למשל לבעיות התרוקנות של שלפוחית השתן, לאובדן השליטה על הסוגרים ועוד.
  • אורולוגיה שחזורית – תת התמחות זו מתמקדת בניתוחי שחזור של המערכת האורוגנטילית.

רשלנות רפואית באבחון בעיות אורולוגיות

אחד מהתפקידים החשובים ביותר של העוסקים באורולוגיה הוא לאבחן באופן מדויק מצבים רפואיים שונים. כמו בכל תחום, החשיבות של האבחון הנכון והמוקדם נדרשת על מנת להגיש את הטיפול המתאים.

כל מצב רפואי מסוים דורש טיפול מסוים ולכן אי אבחון או אבחון מאוחר עלולים להוביל לכך שהמטופל לא יקבל את הטיפול הדרוש לו. במקרים מסוימים מדובר על עניין של מה בכך, אך ישנם מצבים שללא טיפול מתאים עלולים להחמיר ולהוביל לנזקים בלתי הפיכים.

דוגמא לתביעה בגין רשלנות רפואית של חוסר אבחון באורולוגיה

כשאלדד שחר (שם בדוי) היה בן ארבע שנים בלבד, התלונן בפני הוריו על כך שהוא חש כאבים חזקים מאוד בבטן התחתונה. הוריו נתנו לו משככי כאבים ובכך קיוו שהעניין יסתיים אך אלדד המשיך לסבול מכאבים חזקים מאוד.

בצר להם פנו לחדר המיון ולאחר בדיקה שטחית פטרו אותם הרופאים התורנים בכך שמדובר על גזים ותו לא. מאוחר יותר באותו השבוע חזרו ההורים לחדר המיון עם אלדד וגם זו הפעם נשלחו חזרה לביתם. בניגוד לביקור הראשון, בפעם השנייה שהגיעו ההורים לחדר המיון, סירבו לחזור לביתם ודרשו שלחדר המיון יגיע אורולוג מומחה באורולוגית ילדים שיבדוק את בנם.

בסופו של דבר הגיע הרופא המומחה לחדר המיון וקבע כי אלדד סובל מתופעה שנקראת תסביב אשך. בעקבות כך אלדד הובהל לחדר הניתוח, אך בשל הזמן הרב שבו סבל ממצב זה נוצר באשכיו נמק והמנתח נאלץ לכרות את שני אשכיו בלית ברירה. בשל העובדה שהצוות בחדר המיון לא אבחן את הבעיה בזמן אלדד הפך להיות עקר ונפסקו לו פיצויים בגובה שלוש מאות אלף ₪.

רשלנות רפואית בביצוע ניתוח אורולוגי

בדיוק כפי שכל ניתוח יכול לגרור סיבוכים מסוימים, כך גם ניתוחים בתחום האורולוגיה שמבוצעים על מנת להקל על סבלם של החולים יכולים לגרור תופעות לוואי לא נעימות ולא רצויות. עם זאת, לא כל ניתוח שלא עלה יפה ולא כל הליך פולשני שכשל אכן מהווים עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

כך למשל היה במקרה של ירון בכר (שם בדוי), שהגיע לחדר המיון עם כאבים עזים כתוצאה מאבן גדולה בדרכי השתן. ירון הוכנס לחדר הניתוח שם בוצע בו ניתוח שהסתבך ובעקבות כך נאלצו הרופאים לכרות את הכליה הימנית שלו. ירון החליט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח, אך לאחר סיכום כל העדויות החליט בית המשפט כי במקרה הנ"ל לא בוצעה כל רשלנות כלפי ירון.

כריתת כליה היא אחד הסיבוכים הנדירים אך האפשריים של ניתוח להוצאת אבן מדרכי השתן ובמקרה שלהלן לא חרגו המנתחים מרמת הזהירות הנדרשת מכל רופא סביר. כפי שניתן להבין, כל מקרה ומקרה צריך להיבדק לגופו.

במקרים מסוימים הנזקים מהם סובל האדם הם אכן תוצאה של רשלנות ובמקרים אחרים, מדובר על נזקים שצריכים להילקח בחשבון ושיכולים להתרחש גם אם הרופאים פעלו בהתאם לכל הפרוטוקולים המקובלים. בכל מקרה שבו לאדם נזק כתוצאה מטיפול אורולוגי, באפשרותו לגשת לעורך דין שמתמחה בתחום על מנת לברר האם ישנו טעם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

דילוג לתוכן