רשלנות רפואית בניתוח כריתת שד

רשלנות רפואית בניתוח כריתת שדסרטן השד הינו סוג הסרטן הנפוץ ביותר אצל נשים בעולם המערבי ולפי הסטטיסטיקה בכל שנה בישראל מאובחנות בסרטן זה כ-4,000 נשים ואחת מכל שמונה נשים עשויה לחלות בו.

גילוי מוקדם של סרטן השד הינו קריטי מאחר שברוב המכריע של המקרים, בטיפול המתאים, ניתן להשיג החלמה מוחלטת. על כן, גילוי מוקדם, טיפול מתאים ומעקב נכון מביאים 90% מהחולות לחזרה מוחלטת לחיים רגילים ובריאים.

אחוזי ההחלמה הגבוהים של סרטן השד מושפעים מכך שהשד הינו איבר אשר ניתן לתפקד בלעדיו. על כן, ניתן לבצע כריתת שד, מלאה או חלקית, על מנת להסיר את הגידול ולהיפטר ממנו לצמיתות. זאת כמובן במידה והגוש התגלה בשלב מוקדם ואינו יצר גרורות אשר התפשטו לאיזורים אחרים כמו בית השחי, החזה או המוח.

ההליך הכירורגי נעשה לאחר שנערכות הדמיות אשר נותנות אבחנה מקסימאלית לאופן בו אמור להתבצע הניתוח ובחדר הניתוחים יש לחטא את האיזור ביסודיות מירבית ועל החיתוך להיות בחלקו התחתון של הגוש.

סיכונים בניתוח כריתת שד

כמו כל סוג אחר של ניתוח גם כאשר מדובר בניתוח כריתת שד ישנם לא מעט סיכונים אשר כרוכים בהליך הכירורגי כמו נמקים, דימומים, צלקות או הצטברות נוזלים מתחת לעור. כאשר אחד מהדברים האלה מתרחשים בעקבות הניתוח לכריתת השד ייתכן מאוד ותקום למטופלת עילת תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הגורם המטפל הרשלן.

מתי מתקיימת רשלנות רפואית בניתוח כריתת שד?

ישנם מצבים רבים בהם עשויה להתקיים רשלנות רפואית אשר תקים עילת תביעה בזמן שעוסקים בניתוחי כריתת שד, כאשר הרשלנות הרפואית עלולה להתרחש מהשלבים המוקדמים של האבחון ועד לשלבי ההחלמה של המטופלת מהניתוח עצמו.

רשלנות רפואית באבחון

עילת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון של סרטן השד בשל אבחון שגוי, כושל או רשלן יכולה לקום במקרים בהם הרופא מאמת לאחר בדיקה ידנית את הימצאות הגוש בשד של האישה אך הוא אינו מפנה אותה לבדיקות המתאימות, כלומר לבדיקת ממוגרפיה או לבדיקת אולטרא סאונד על מנת לבדוק את הנושא לעומק.

כמו כן, עילת תביעה יכולה לקום גם בעקבות קריאה שגויה של בדיקת הממוגרפיה או האולטרא סאונד, כאשר הבדיקה מפוענחת כך שהגידול הינו שפיר ולמעשה הגידול הינו גידול ממאיר דורש בדיקות נוספות וכמובן טיפול בהתאם.

גם בשלבים מתקדמים יותר של האבחון תיתכן רשלנות רפואית במידה והביופסיה לא תיערך כנדרש או שתבוצע ביופסיה לא נכונה. גם קריאת הביופסיה עלולה להיות שגויה ולהוות עילת תביעה בגין רשלנות רפואית, במקום לאבחן גידול ממאיר יאובחן גידול שפיר ולמעשה ימנע את הגילוי המוקדם הכל כך קריטי של הגידול ומכך גם יאחר את הטיפול בו.

רשלנות רפואית בביצוע הניתוח

רשלנות רפואית בסרטן השד הקשורה לאופן ביצוע הניתוח גם היא יכולה להקים עילת תביעה כנגד הגורם הרפואי הרשלן במידה והניתוח לא נעשה בתקן העומד במבחן הנורמה, כלומר שהניתוח נעשה במתכונת שאינה סבירה.

בין המקרים הנפוצים לתביעות בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת שד הם זיהומים אשר מתרחשים במהלך הניתוח בשל חוסר סטריליות או ניהול הניתוח באופן שגרם להיכשלותו, טעויות הקשורות לביצוע ההליך עצמו ולעיתים אף כאשר נשארים עצמים בגוף המנותחת.

רשלנות רפואית במעקב לאחר הניתוח

בנוסף, רשלנות רפואית עלולה להתבצע כאשר המעקב אחר התפתחות הגידול והטיפול בו נעשים בצורה רשלנית או לקויה או כאשר לאחר הניתוח לכריתת השד מוסרים למטופלת הוראות החלמה שגויות או תרופות לא נכונות אשר ישפיעו על ההחלמה, יעכבו אותה או אפילו ימנעו אותה ואף יקשו על ההחלמה.

דילוג לתוכן