עורך דין לתביעות רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואיתתחום עולם תביעות הרשלנות הרפואית הינו נישה משפטית משגשגת בשנים האחרונות. עקב ריבוי התביעות בתחום זה, עורכי דין רבים מנסים כיום לגעת בנושא זה ולנהל תביעות בשם נפגעים לשם קבלת פיצוי. עם זאת, תפקיד זה דורש ידע ומומחיות לא מעטים, כפי שנראה להלן.

תפקידו של עורך דין ברשלנות רפואית

א. איסוף הרשומה הרפואית- על מנת לגבש את התביעה יש לאסוף את כל החומר הרפואי מכל המקומות בהם היה המטופל והינם בעלי רלוונטיות אל התביעה. על עורך הדין לאסוף מן המוסדות השונים את כל הרשומות הרפואיות ולאחר מכן לנתח אותם באופן ראשוני לברירת החלקים החשובים.

ב. פנייה למומחה לשם קבלת חוות דעת ראשונית- על עורך הדין לפנות אל גורם מומחה רפואי לשם קבלת חוות דעת ראשונית. בדרך כלל המומחה יבחן באופן כללי את נסיבות המקרה עם המסמכים הרפואיים ויגבש מסקנה האם יש מקום לתביעה עתידית או לא. רק במידה וישנו סיכוי למחדל רשלני שיזכה בפיצויים, ניתן לעבור לשלב הבא-כתיבת חוות דעת מלאה. מחירה של חוות דעת זו יכולה להגיע לאלפים רבים של שקלים. תלוי במומחה ומידת המוניטין שלו, סוג המומחיות ועוד.

ג. ניהול משא ומתן מול הגורם המטפל- על עורך הדין לנהל את המשא ומתן מול הגורם המטפל או חברת הביטוח לשם קבלת פיצוי הולם. עורך הדין מתפקד כפיו של הלקוח המטופל ואחראי לו בכל דבר ועניין.

ד. במידה וההתדיינות לאחר הגשת כתב התביעה אינה מסתיימת בפשרה, על עורך הדין לנהל את המערכה המשפטית אשר מתחילה בדיוני הוכחות על הקשר הסיבתי, גובה הנזק, תחשיבי נזק והטלת אחריות. גובה שכר הטרחה המשולם בדרך כלל לעורך דין ברשלנות רפואית הינו כאחוז נגזר של אחוזי התביעה. כך ישנו תמריץ לעורך הדין להשיג פיצוי גבוה ככל האפשר.

חוות הדעת הרפואית והמשפטית לכתב התביעה

חוות הדעת המשפטית-רפואית, המצורפת לכתב התביעה הינה למעשה לב ליבו של כתב התביעה ועליו יש להסתמך בעת ההוכחה על הרשלנות והמחדלים שאירעו למטופל.

חשוב מאוד לבחור מומחה רפואי שיכתוב חוות דעת מקצועית ואשר תחום המחדל הינו תחום מומחיותו. בתי המשפט נוטים לייחס חשיבות ואמינות מוגברת למומחים שכותבים את חוות הדעת שלהם בנושא מומחיותם ולהיפך.

בדרך כלל עורכי דין מנוסים מכירים את כותבי חוות הדעת המנוסים בכל תחום ותחום, ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין בטרם קבלת החלטה בנושא. ניסיון העבר מלמד כי אנשים רבים גרמו נזק לתביעה העתידית באמצעות פנייה שגויה למומחה רפואי שאינו תחום התמחותו או שאינו מקצועי ומנוסה מספיק בכתיבת חוות דעת ובעמידה בפני חקירות נגדיות בבית המשפט על ידי הצד שכנגד.

כיצד לבחור עורך דין מתאים לתביעת רשלנות רפואית?

בחירת עורך דין לתביעות רשלנות רפואית צריכה להתקבל לאחר בדיקה מעמיקה וחשיבה רצינית בכובד ראש. החלטה זו חשובה מאין כמוה, מכיוון שלכושרו ולניסיונו של עורך הדין ישנה השפעה מכרעת בדרך התנהלות התביעה ובגודל הפיצויים שיתקבלו מחברת הביטוח של הצוות המטפל.

מומלץ לבדוק האם עורך הדין מומחה ומנוסה בתחום זה של הרשלנות הרפואית והאם יש לו ניסיון באותו תחום של רשלנות רפואית ספציפית שאירעה למטופל. מומלץ לתאם יחד עם עורך הדין את דרך הפעולה המוסכמת לניהול התביעה, בין על ידי משא ומתן מול חברת הביטוח, ובין על ידי הגשת תביעה והתדיינות ממושכת לבית המשפט.

לכל שיטה יש את החסרונות והשיטות הייחודיות לה, ועל כן מומלץ לגבש הסכמה בטרם בחירת דרך הפעולה.

דילוג לתוכן