גרימת נזקים למערכת העצבים בשל רשלנות רפואית

נזקים למערכת העצביםניתוחי חזה פלסטיים הם ניתוחים שמיועדים לשפר את החזות האסתטית של החזה. הניתוח הנפוץ ביותר שנחשב לניתוח הפלסטי הפופולארי ביותר במדינת ישראל כמו גם בעולם הוא ניתוח להגדלת חזה שבו מוחדרים לשדיים שתלים מלאכותיים שמטרתם להגדיל את הנפח שלהם.

מצד אחד הניתוח נחשב לשכיח מאוד ולפשוט יחסית והניסיון הרב בביצועו הוביל לרמת מומחיות גבוהה אך מצד שני בשל הפופולאריות שלו לא אחת מתעוררות תביעות בגין נזקים שנגרמו במהלכו. למעשה ככל שהוא נהיה נפוץ יותר, כך הולכות ומתרבות התביעות באופן טבעי.

מעבר לכך שניתוח להגדלת חזה מיועד להעניק לשדיים נפח גדול יותר, מדובר על ניתוח שאמור לעצב את מראה השדיים ולטפל במגוון בעיות אסתטיות שכוללות בין היתר צניחה של השדיים או חוסר סימטריה נראית לעין בין השדיים. בדומה לכל הליך כירורגי באשר הוא, גם ניתוח פלסטי בחזה כרוך בסיכונים מסוימים שביניהם פגיעה עצבית שעלולה להותיר את המנותחות עם כאבים כרוניים באזור השד או לחילופין עם אובדן תחושה בשד.

פגיעה עצבית שמובילה לחוסר תחושה

מעבר לכך שהשד הנשי תורם רבות לביטחונה העצמי של האישה ולחזות שלה, מדובר על איבר תחושתי לכל דבר ועניין שמהווה חלק ממערך האיברים שאחראיים להנאה המינית של האישה. אי לכך, כל פגיעה ביכולת התחושה של השד עלולה להסב לאישה פגיעה שלך ממש באיכות החיים. בהתאם לזאת רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שבמהלך הניתוח הרופא פגע בעצבים שמעצבבים את השד. הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי באובדן התחושה בפטמות או בפטמה אחת בלבד אך בהחלט כבר קרו מקרים בהם דובר על אובדן תחושה רחב.

אובדן התחושה יכול להיות זמני ולהוות תופעת לוואי שכיחה יחסית של הניתוח אך בכל מקרה שבו אובדן התחושה נמשך למעלה ממספר ימים והופך לקבוע, הרי שמדובר בהחלט על מקרה שעלול להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. יש להבין כי בכל ניתוח מתרחש נזק מסוים לעצבים וזו הסיבה בגינה הניתוח מתבצע תחת הרדמה אך פגיעה מסיבית מדי שגורמת לאובדן תחושה קבוע אינה סבירה ואינה נחשבת לתופעת לוואי מקובלת של הניתוחים השונים. הפגיעה בעצבים שנחשבת לחמורה יכולה להיות תוצאה של ניתוח שד פלסטי מכל סוג שהוא לרבות הרמת חזה, הקטנת חזה, הגדלת חזה ועוד.

פגיעה עצבית שמובילה לתחושתיות יתר ולכאבים

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר לאחר ניתוחי שד מכל סוג שהוא היא הופעת כאבים באזור הניתוח. גם במידה ומופיעים כאבים חזקים לרוב אין סיבה לדאגה מיוחדת, אך במידה והכאבים לא מוקלים לאחר מספר ימים ואינם נסבלים גם לאחר שימוש במשככי כאבים שנרשמו על ידי הרופא המנתח, ייתכן ונגרם נזק עצבי בזמן הניתוח. כאבים בשד ובאזור בית השחי שנגרמו בעקבות ניתוח פלסטי יכולים בהחלט להוות עילה להגשת תביעה בשל רשלנות רפואית במידה והם הופכים לקבועים.

אי מתן מידע מספק

בעוד שפגיעה עצבית נחשבת לסיבוך מוכר, הרי שלא תמיד המידע הרלוונטי מועבר למנותחות לפני הניתוח. חשוב לדעת שלפני כל פעולה כירורגית חלה על הרופא המנתח החובה המקצועית להסביר למטופל על הניתוח שהוא עתיד לעבור. ההסבר צריך לכלול את ההשלכות של הניתוח, את התוצאות המצופות מהניתוח וכמובן שגם לכלול הסבר מפורט ככל האפשר על הסיבוכים האפשריים של הניתוח.

במידה והרופא חורג מהפרוטוקול המקובל ייתכן ותקום עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. יש לציין כי לאחר ההסבר על המנתח לוודא כי המטופל אכן הבין את הנאמר לו ועליו להחתים את המטופל על טופס הסכמה מדעת אותו הוא צריך לשמור על מנת שיוכל להציג אותו בבית המשפט במקרה הצורך. במידה ולא הוסבר למנותחת כי אחד הסיבוכים הוא פגיעה עצבית ברקמת השד, בהחלט ייתכן ובאפשרותה לתבוע את המנתח כיוון שבכך שלא יידע אותה על הסיבוך הספציפי הזה שלל ממנה את האפשרות לשקול את קיום הניתוח לאור המידע השלם.

דילוג לתוכן