רשלנות רפואית במעקב אחר התאוששות

רשלנות רפואית במעקב אחר התאוששות מניתוח פלסטיניתוח פלסטי בחזה, הוא הליך רפואי אשר יש לבצע הכנות שונות לפני ביצועו וכן, לערוך מעקב רפואי לאחר הניתוח, בכדי לוודא כי המנותחת מתאוששת כראוי מן הניתוח וכי אין כל בעיה הדורשת טיפול כמו זיהום, דלקת וכיוצא בזה.

הכנות לפני הניתוח

בעת פגישת הייעוץ הראשונה, על הרופא למסור למטופלת את כל המידע הרלוונטי לגבי הניתוח הפלסטי בחזה ובמיוחד, את הסיכונים אשר עלולים לקרות בניתוח ואת אופן הטיפול בהם. רק כך, תוכל המטופלת לקבל החלטה שקולה, האם ברצונה לעבור את הניתוח.

כהכנה לניתוח, על הרופא לערוך בירור לגבי מצבה הרפואי של המטופלת: האם היא סובלת ממחלות כלשהן, נוטלת תרופות באופן קבוע וכדומה. מידע זה חיוני מאוד בכדי לוודא כי אין מניעה לבצע את הניתוח. הרופא ישלח את המטופלת לבדיקות שונות כמו בדיקת שתן, ספירת דם, בדיקות סוכר, אולטרסאונד וממוגרפיה.

על הרופא יהיה לוודא כי התוצאות תקינות ואינן מונעות את ביצוע הניתוח. כמו כן, על הרופא לתת הסבר מקיף למטופלת אודות ההכנה לפני הניתוח שעליה לעשות, למשל, לשמור על היגיינה, במיוחד באזור החזה וכן, לצום לפני בלילה שלפני הניתוח.

מעקב אחרי הניתוח

לאחר הניתוח, יש להשגיח על המנותחת עד לשחרורה מבית החולים וכן, לבצע מעקב רפואי כל מספר חודשים, בכדי לוודא שהשתלים נקלטו היטב וכי אין כל בעיה או סיבוך הדורשים טיפול.

ניתוחים פלסטיים בחזה, נעשים בדרך כלל, בהרדמה מלאה. בתום הניתוח, מועברת המטופלת לחדר התאוששות, בו היא מצויה בהשגחה מלאה ומתעוררת לאט לאט, כל מטופלת בקצב שלה.

בשלב זה, המטופלת לא תחוש בכאב בשל התרופות שניתנו לה, אלא לאחר מספר שעות כאשר השפעתן תפוג. לכן, יש ליטול משככי כאבים מיד עם הופעת סימן ראשון לכאב, בכדי שהכאבים לא יחמירו. לאחר הניתוח, החזה מכוסה בתחבושת, המוסרת ביום למחרת והמטופלת נשארת עם חזייה נוחה שבחרה.

בהעדר נסיבות חריגות, תשוחרר המנותחת לאחר הניתוח לביתה, תוך מספר שעות ואין צורך באשפוז, אלא אם המטופלת עצמה מעדיפה להישאר ללילה בבית החולים.

טרם תשוחרר המטופלת מבית החולים, על הרופא לתת למנותחת, הנחיות ברורות כיצד יש לנהוג בתקופה הקרובה, למשל: אין לעשות כל פעילות מאומצת במהלך השבוע שלאחר הניתוח ויש לנוח, כדי לאפשר לגוף להחלים.

לאחר כשבוע עד שבועיים, בהתאם לקצב ההחלמה, תוכל המטופלת לחזור לשגרת חייה הרגילים: עבודה, פעילות גופנית מתונה וכולי. בנוסף, יש לצמצם חשיפה לשמש עד כמה שניתן, לפחות לתקופה של חודשיים לאחר הניתוח.

על המנתח להקפיד לזמן את המטופלת לבדיקות ביקורת, במסגרתן יוודא כי המטופלת מרגישה טוב וכי אין כל בעיה עם השתלים, הצלקות והאזור המנותח. הביקורת הראשונה אצל המנתח, תהיה כשבוע לאחר מועד הניתוח ולאחר מכן, יש לזמן את המטופלת לביקורת כל שלושה חודשים. מטבע הדברים, אם באחת הביקורות נתגלה בעיה, ייתכן כי יש צורך בביקורות תכופות יותר, עד אשר הבעיה תטופל.

רשלנות רפואית בעקבות אי ביצוע מעקב רפואי

אי ביצוע מעקב רפואי תקין אחר מצב המטופלת, עלול לגרום למטופלת לנזקים פיזיים, אשר יחמירו בשל אי אבחונם ואי מתן טיפול, כמו זיהום למשל, הדורש טיפול אנטיביוטי בכדי שלא להחמיר ולגרום לבעיות בשתלים. זהו מצב של רשלנות רפואית, אשר מאפשר למטופלת לתבוע פיצוי על הנזקים שנגרמו לה.

ישנם מצבים בהם הרופא מזמן את המטופלת לבדיקות ביקורת אך אינו מאבחן כי קיימת בעיה. גם כאן, עלולה המטופלת לסבול מהחמרה במצבה בשל העדר טיפול. לו כל רופא סביר היה מאבחן את הבעיה, מדובר ברשלנות רפואית, בגינה תוכל המטופלת להגיש תביעה ולקבל פיצוי.

דילוג לתוכן