זיהומים ודלקות בניתוחי הרמת חזה

זיהומים ודלקות בניתוח הרמת חזהאחד מן התחומים המשגשגים כיום בעולם הניתוחים הפלסטיים בישראל מתבסס בעיקר על תחום ניתוחי החזה השונים. גברים ונשים ללא הבדל דת וגזע, בוחרים יותר ויותר לשפר את המראה החיצוני באמצעות ניתוחי חזה. אחד הניתוחים הנפוצים בתת תחום זה הינו ניתוח הרמת חזה.

ניתוחי הרמת חזה

בניתוח הרמת חזה החזה מוגדל לשם שיפור הדימוי העצמי אצל נשים ושיפור אסתטי של הגוף באמצעות פעולה כירורגית המרימה את החזה שלרוב נפול. ביצוע ניתוח זה נובע לרוב מהעובדה כי נשים מעוניינות להחזיר את החזה שהיה להן בצעירותן לפני שילדו והניקו.

משך הניתוח תלוי במורכבותו ועלול לארוך בין שעה לשלוש שעות. המורכבות נבחנת על פי אופי החזה הנפול. כאמור, ככל שהניתוח קצר יותר והחזה הנפול מורם יותר כך החתכים קצרים ומעטים יותר ואף ניתן להסתפק בהרדמה מקומית בלבד.

הרופא המנתח מתמקד בעטרת הפטמה ומבצע חתך סביבה ואז אוסף את העור הרפוי. פעולה זו מרימה את חלקו התחתון של השד. לאחר מכן הוא מוודא כי הפטמה ממוקמת במיקום טבעי ומסיר את עודפי העור. ניתוח זה מותיר צלקת קטנה. כאשר מדובר בניתוח מסיבי יותר מבוצעים חתכים גדולים יותר שמותירים צלקות מעט גדולות יותר.

סיכונים וסיבוכים בניתוח להרמת חזה

בדומה לכל ניתוח כירורגי, גם ניתוח פלסטי להרמת חזה אינו חף מסיכונים וסיבוכים העלולים להתרחש. בשלב ההרדמה עלולים להתרחש סיבוכים אפשריים במקרה של הופעת אלרגיה או רגישות לאחד מחומרי ההרדמה, הן במקרים של הרדמה מקומית והן במקרים של הרדמה כללית.

בניתוחי הרמת חזה הסיבוכים הנפוצים הם: זיהומים, דלקות, חוסר תחושה בשדיים, דימומים, שטפי דם, דליפות של סיליקון במקרה של הרמת חזה או דחייה כללית של השתל בגוף. במידה ואכן מתעוררת בעיתיות, לעיתים יהיה צורך בניתוח נוסף.

זיהומים ודלקות בניתוחי הרמת חזה

חשיבות האבחון המקדים והמאוחר בניתוחים אלו הינה חשובה מאוד. על הרופא המטפל והמנתח לבצע הליך מעקב תקין של הניתוח במשך מספר שבועות בכדי לוודא את תקינות ההליך. אחת מן תופעות הלוואי העלולות להתרחש כתוצאה מניתוחי החזה הינה הופעה של דימומים ודלקות באותו אזור.

דלקת למעשה הינה תוצאה של פעולה נגדית של המערכת החיסונית בעקבות חדירה של וירוסים או גורם מזהם אחר. פתרון דלקתי ניתן בדרך כלל על ידי טיפול אנטיביוטי לשם נטרול הדלקת והזיהום בטרם ההתפשטות.

הופעה של זיהומים אלו עלולה להיות מסוכנת במקרה של הזנחה ואף להתפשט למקומות נוספים ולכן חשוב לטפל בהופעה של סיטואציות אלו בהקדם האפשרי עם הופעת התסמינים.

לעיתים הזיהומים מתרחשים עקב תגובה לא רצונית של הגוף אל הליך הניתוח או הופעה של רגישות מסוימת של הגוף לאחד מן החומרים שהוזרקו למטופל בעת קרות ההליך.

רשלנות רפואית בהופעת זיהומים ודלקות בניתוחי הרמת חזה

אבחון מאוחר או אי אבחון של רגישות כלשהיא של המטופלת לחומרי ההרדמה או ההזרקה, שעלולים לגרום לנזק זיהומי או דלקתי, מהווה מחדל רפואי רשלני של הצוות המטפל שלא בדק את ההיסטוריה הרפואית של המטופלת כראוי. גם אי ביצוע מעקב תקין והתעלמות מתופעות לוואי מהווה מחדל רשלני.

על פי הפסיקה המנחה בשדה ניתוחים אלו, חובתו של הרופא המטפל אינה מתמצה רק בשלב טרום הניתוח והניתוח עצמו, אלא מתפרסת גם לשלבים הבתר ניתוחיים ולחובת המעקב התקין.

תביעת רשלנות רפואית

ניתוח הרמת חזה הינו כלי נפוץ לשיפור המראה האסתטי בדרך כלל. על אף פשטותם היחסית של ניתוחים אלו, הם טומנים בחובם סיכונים וסיבוכים העלולים להתרחש כתוצאה מניהול רשלני של הליך המעקב או הניתוח כדוגמת זיהומים ודלקות באזור החזה.

מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה בתחום אשר יבחן את נסיבות המקרה והשתלשלות האירועים, ויוכל לייעץ על דרך פעולה רצויה לקבלת פיצוי מקסימלי במקרה של רשלנות רפואית, הן בדרך של משא ומתן מול הגורמים המטפלים ומבטחיהם, ובין בדרך של הגשת תביעה לבית המשפט לפיצוי.

דילוג לתוכן