רשלנות רפואית בהרדמה לניתוח פלסטי בחזה

רשלנות רפואית בהרדמה לניתוח פלסטי בחזהניתוח פלסטי בחזה מבוצע לרוב בהרדמה מלאה ומטרת ההרדמה היא למנוע כאבים במהלך הניתוח. ההרדמה נעשית על ידי הזרקת חומר מרדים, המרגיע את תנועת השרירים וכך למעשה, המנותחת אינה מרגישה כל כאב במהלך הניתוח.

הכנה מוקדמת להרדמה

ההרדמה מבוצעת על ידי רופא מרדים, עמו תיפגש המטופלת, כמה ימים לפני הניתוח. בפגישה זו, כחלק מהכנה לניתוח, הרופא המרדים מחויב לשאול את המנותחת, אודות מצבה הרפואי, לרבות, האם עברה בעבר הרדמה, האם היא סובלת ממחלות כלשהן, נוטלת תרופות קבועות, זמניות, האם ישנה אלרגיה לתרופות מסוימות וכיוצא בזה.

למידע זה חשיבות רבה מאוד, על מנת שהמרדים יוכל לקבוע באיזה חומר הרדמה להשתמש ובאיזה מינון, על מנת שההרדמה תבוצע בצורה הטובה ביותר. לכן, חשוב מאוד כי המטופלת, לא תחסיר כל מידע רפואי ותשיב לשאלות הרופא המרדים בצורה מלאה.

כמו כן, כדאי להגיע לפגישה עם כל המסמכים הרפואיים, המעידים על ההיסטוריה הרפואית, כך שאם המטופלת תחסיר פרט כלשהו, יוכל הרופא לקרוא אודותיו במסמכים הרפואיים.

ככלל, רופא מרדים יסביר על שיטות ההרדמה הרלוונטיות, מהן היתרונות והחסרונות בכל שיטה יביע דעתו מהי השיטה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות ויאפשר למטופלת לבחור בשיטה המתאימה לה.

הרדמה בניתוח פלסטי בחזה

במקרה של ניתוחי פלסטי בחזה, הוא מבוצע לרוב, כאמור, בהרדמה מלאה. במסגרת הפגישה, הרופא המרדים גם ייתן למטופלת הנחיות כיצד עליה לנהוג לפני ההרדמה, לרוב, הדבר מסתכם בצום של לילה לפני הניתוח.

בפגישה, תוכל המטופלת, לשאול את הרופא כל שאלה לגבי פעולת ההרדמה. אצל נשים שלא עברו פעולת הרדמה בעבר, יכול להתעורר חשש מפני התהליך, בעיקר בשל חוסר במידע. לכן, חשוב להפנות לרופא כל שאלה ולצאת מן הפגישה בטוחה ונינוחה.

לאחר סיום הניתוח, תועבר המנותחת לחדר התאוששות. במהלך הניתוח, לא תרגיש המנותחת בשום כאב וגם לאחר שתתעורר מההרדמה. הכאב יופיע רק לאחר שתפוג השפעת התרופות והמנותחת תקבל כמובן משככי כאבים, בעת חזרת הכאב.

 בזמן שתועבר המטופלת מחדר הניתוח לחדר ההתאוששות ועד שתתעורר, היא תהיה תחת השגחה של אחיות, הנתונות לפיקוח הרופא המרדים.

רשלנות רפואית של רופא מרדים

על הרופא המרדים להיות מיומן, זהיר ויסודי ולנהוג על פי סטנדרט הטיפול הסביר, בכל שלב בהליך ההרדמה, החל מהשיחה עם המטופלת לפני ההרדמה וכלה בהרדמה עצמה. לא ערך הרופא בירור רפואי מקיף אודות מצבה של המטופלת, לא נתן לה הסבר אודות הליך ההרדמה, או לא ביצע כל פעולה שכל רופא מרדים סביר אחר, היה מבצע באותן הנסיבות וגרם בכך לנזק, יכול ותוטל עליו אחריות בגין רשלנות רפואית.

דילוג לתוכן