רשלנות רפואית הקטנת חזה – הצטברות נוזלים

ניתוח הקטנת חזה  - הצטברות נוזליםבתחום הרפואה האסתטית, ישנם ניתוחים מסוגים שונים, הן לנשים והן לגברים, אך מטרתם זהה: שיפור המראה החיצוני והביטחון העצמי של המנותח/ת. אחד מן הניתוחים הפופולאריים ביותר, הוא ניתוח להקטנת חזה, במסגרתו מוסרות רקמות שומן ועור מהשדיים, על מנת להקטין את היקף החזה ולהרימו.

בכל פרוצדורה רפואית, ישנם סיכונים וכך גם בניתוח הקטנת חזה: חוסר פרופורציה בין השדיים, זיהומים ודלקות וכן הצטברות נוזלים. לעיתים, סיכונים אלו מתרחשים מטבעו של הניתוח, אך במקרים אחרים הם תוצאה של רשלנות רפואית: חריגה של המנתח מסטנדרט הטיפול הסביר אשר גרמה לנזק אשר לא היה מתרחש, לולא חריגה זו.

הקטנת חזה – אודות הניתוח

ניתוח להקטנת חזה, הוא בין הניתוחים האסתטיים השכיחים ביותר והוא נעשה מסיבות שונות, למשל, בשל חזה נפול אחרי לידה, או בשל חזה גדול אשר מכביד על הגב וגורם לעומס ולכאבים. הניתוח עצמו איננו מורכב מאוד, הוא אורך בממוצע כארבע שעות והוא מבוצע תחת הרדמה כללית. במהלך הניתוח מבצע המנתח בכל שד, חתך סביב העטרה, מסיר את רקמות השומן ומרים את השד, על מנת להעניק לו מראה אסתטי ויפה. בהעדר בעיות חריגות, משוחררת המנותחת לביתה לאחר אשפוז של לילה או שניים.

מרבית הניתוחים של הקטנת חזה עוברים בהצלחה ולשביעות רצון המנותחת, אולם, ישנם ניתוחים המבוצעים ברשלנות וגורמים למנותחת לנזק פיזי, לעיתים נזק קטן וחולף, לעיתים, נזק פיזי חמור ארוך טווח. אחד מן המקרים הללו הוא מצב של הצטברות נוזלים בשד בשל רשלנות רפואית של המנתח.

הצטברות נוזלים

כאמור מעלה, בניתוח להקטנת חזה, בדומה לכל ניתוח, ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים. אולם, בחלק מן המקרים אלו מתרחשים בשל רשלנות רפואית מצד המנתח וניתן היה למנוע אותם. אחת הדוגמאות היא הצטברות נוזלים, סיבוך מוכר בניתוחים מסוג זה, אך לעיתים, הוא מתרחש בשל רשלנות המנתח לסגור את התפרים כהלכה במהלך הניתוח.

בסיטואציה שכזו של רשלנות בסגירת התפרים, בסמוך לתום הניתוח או זמן קצר לאחר מכן, מתחילים להצטבר נוזלים סביב השדיים, דבר אשר גורם למנותחת לכאב, לחוסר נוחות וכמובן לפגיעה במראה החזה. בחלק מן המקרים הנוזלים נספגים בעצמם ואין צורך בטיפול רפואי. במקרים אחרים, נוצר זיהום והמנותחת נאלצת ליטול תרופות. כמו כן, ייתכן מצב שבו יש צורך בפרוצדורה כירורגית של פתיחת התפרים וסגירתם מחדש.

פיצוי כספי בגין הנזק

הצטברות נוזלים בניתוח של הקטנת חזה, עלולה לגרום למנותחת לנזקים שונים, כאמור מעלה. כאשר נזקים אלו הנם תוצאה של רשלנות רפואית מצד המנתח, תוכל המנותחת לפנות לעורך דין העוסק ברשלנות רפואית ולהגיש באמצעותו תביעה משפטית לפיצויים.

במסגרת התביעה, יציג עורך הדין את כל הנזקים אשר נגרמו לתובעת, בשל רשלנות המנתח וביניהם: הפסדי שכר בשל היעדרות מן העבודה, הוצאות רפואיות שונות בשל הטיפול הרשלני, פיצוי בגין עוגמת נפש וכיו"ב. חשוב לציין כי קבלתה של תביעת רשלנות רפואית מותנית בהוכחת כל רכיבי עילת הרשלנות: קיומה של חובת זהירות, הפרתה, קיומו של נזק פיזי מהותי וקשר סיבתי בין הנזק לטיפול הרפואי.

דילוג לתוכן